Allt nytt ska provas. . .

De fem nya grönsaksrätterna är:

 Haricots Verts, grillade tomater & rödlök med klassisk vinägrett.
 Potatis, blomkål & kikärter i mild currysås med bladspenat, dessutom lök, linser, grillad tomat och smaksatt med koriander.
 Sockerärter, broccoli & haricots verts i pestosås med grillad tomat, dessutom ärter och lök för extra god smak.
 Bladspenat, kikärter & grillad paprika i en fyllig tomatsås med linser, dessutom grillad tomat och smaksatt med vitlök.
 Bladspenat, paprika & sockerärter med smakrik ost och solrosfrön, dessutom röd lök och smaksatt med basilika och vitlök.

                             image2169

Gissa vilken av sorterna jag köpte med mig hem?! *L* Fast nu fanns jue inte alla att välja på i butiken tyvärr... :(

Kommentarer:

1 Bille /Mjölksyra:

MMmmmh! Vill också testa!

2 Emma:

Jaa! Den där har jag också sett i frysdisken! Var den god? Själv köpte jag vanliga haricot verts, tycker de är supergoda och passar till det mesta!
Nu ska jag försööka lägga mig i tid ;0) Sov gott!

3 Susanne:

Bille/Mjölksyra - Kul när det kommer nya grejer! :)

4 Susanne:

Emma - Den hamnade i frysen här hemma oxå... *L* Det bidde jue min tonfiskröra som du vet... Men bra att ha hemma... fast jag måste snart frosta av den... Mer is än mat typ... :S Ja inte ligga å läsa bok halva natten nu... ;) Sov så gott!

5 Ing-Marie:

Ser fram emot att hamna i din såpa i morgon.

6 Carina:

Det måste ju bara vara den som e med på bild haha

7 Susanne:

Ing-Marie - Tog på mig själv oxå... *S* Hur lät nu inte det då!

8 Susanne:

Carina - Ja nu fattas det bara på dig av dom tre musketörerna... *L*

9 Carina:

Ja men då får du ju komma ner till Malmö hihi

10 Susanne:

Carina - Fastnar inte du på bild alltså?! *L* Blir nog såpa av detta i morgon...

11 Emma:

Ja du vet ju hur bra det gick att sova inatt! *skratt* Sista gången jag kollade på kl:02.11. Det tar sig! Inte 02.30 denna gång.. tjugo min tidigare. Hehe. Hoppas jag känner mig klubbad idag efter skola/träning så jag somnar på störten. Shit frysen, den har jag tänkt frosta av länge.. men den fylls bara på med mat, samtidigt som det försvinner såklart.. hmm!? =)

12 Jossan:

Den med kikärtor och paprika verkar supergod=)

13 Ing-Marie:

Jag har tagit många bilder på Carina så visst fastnar hon. Kom igen nu Carina, skicka en av många haha.

14 Susanne:

Ing-Marie - Klart alla tre ska vara med i såpan... *S* Två mot en här nu Carina... ;)

15 Susanne:

Emma - Klockan var ungefär detsamma här... *S* Å sen var jag uppe en sväng å åt riskakor oxå ett par timmar senare... Tur inte jag sitter i skolbänken säger jag bara... Då skulle jag få gå en kvällskurs i så fall... ;) Isen kan man jue använda till att göra extra fluffiga prottepuddingar med... *L* Nu har jag tagit fram blåbär som det ska bli smoothie på... plus lite på gröten... :P

16 Susanne:

Jossan - Det var precis den jag köpte... *L* 100 kcal/100 g...

17 Prebenseline:

good site, need more information! Thank you

Kommentera här: