Ny start. . .

CarbZone lanserar, NyStart, Sveriges första vita bröd med lite kolhydrater. NyStart innehåller endast 3.4 gram kolhydrater per skiva. Ett vanligt vitt bröd innehåller mellan 10 - 25 gram kolhydrater per skiva. CarbZone revolutionerar återigen brödmarknaden i Sverige men den här gången är de ute efter stora marknadsandelar. CarbZone inriktar sig nu på att konkurrera med Pågens och Axa på allvar. Målet är att ta 15 procent av Pågens och Axas brödförsäljning inom tre år. CarbZone uppmanar samtidigt Axa och Pågen att ta bort allt socker och sirap ifrån sina bröd.

Axa och Pågens har haft 20 år på sig att utveckla bra bröd men säljer fortfarande bröd med sirap och socker. Detta har gjort att ett stort antal Svenskar nu avstår bröd enligt GI, Montignac och Low Carb metoden.  Vitt bröd har länge varit bannlyst ifrån de flestas matbord.

CarbZones NyStart gör det nu möjligt att äta vitt bröd igen.

NyStart är laddat med 6,4 gram fiber och hela 26 gram protein. Vi har, helt enkelt, bytt ut kolhydrater mot protein och fiber. På detta sätt mättar vårt bröd snabbare och påverkar heller inte blodsockret i samma utsträckning som vanligt bröd.

Vårt Low Carb bröd (mörkt) har under tre år varit mycket uppskattat, av inte minst, diabetiker. Vi har haft diabetiker som ringt oss och berättat att brödet inte ger dem någon som helst utslag på blodsockret. NyStart är uppbyggt på samma vis och bör ge samma effekter.

Brödet säljs redan på över 100 butiker i Stockholm och inom några månader lanserar vi i Göteborg och Malmö.

Äntligen kan Sverige äta vitt bröd igen! 

Består Sverige då bara av Stockholm & Göteborg & Malmö?! *S* Ungefär som när man fick brev från huvudkontoret i Stockholm på den tiden som jag jobbade på Filmstaden... Då skrev dom jue just så... Dom städerna plus landsbygden... *hmm*

                           image2174

Kommentarer:

1 Ebba:

Min syster köpte sånt bröd på Allt för hälsan mässan, och det var faktiskt gott. =) Brukar ta en skiva när jag är hos pappa (syster orkade inte ta med sig brödet hem, så nu ligger det i frysen hos pappa och skräpar) ;D

2 Susanne:

Ebba - Jag som är så nyfiken på allt nytt måste jue bara testa det... *L* Jagar på en kompis nu som bor i Stockholm om inte hon kan köpa med det till mig när hon kommer å hälsar på till helgen... :P

3 Emma:

Haha, ja och vi i Norrland är bortglömda då el? *skratt* Vi kanske räknas till norge vi!

4 Susanne:

Emma - Hör väl till Norge här oxå då kanske... *S* Har jue inte så många mil till gränsen... Kanske finns nyttigare bröd ändå där... :P

5 Bea:

snygg sida:)

6 Susanne:

Bea - Kul att du tycker det! :)

7 Ingela:

Jaha, finns det ett Sverige utanför Stockholm? Det hade jag ingen aning om...haha! SKämt å sido...hoppas brödet kommer säljas över HELA Sverige och att du får testa det snart! :-D

8 Susanne:

Ingela - Ja ibland kan man fundera... *S* Får väl i värsta fall köpa på mig ett gäng när jag tar mig en tripp till huvudstaden nån gång... Vilken syn på bussen hem med en påse full med bröd! :D Kan tänka mig andra shoppar kläder å dylikt... ;)

9 Lasse:

Äh, vad ska man med vitt bröd till? Har glömt bort hur det smakar och känner inget sug efter det. Perfekt! :-)

10 Susanne:

Lasse - Finns jue ett mörkt bröd i det märket oxå... :) Som inte har letat sig till min lilla stad heller i å för sig... Men å andra sidan äter jag inte bröd så ofta... Nyfiken dock! ;)

11 Carina:

Här är en som ska testa, bor ju på ett sådant ställe där det ska finnas hihi, en anledning till för att komma ner *L*

12 Susanne:

Carina - Precis! *L* Å så köper jag med mig alla hem... ;) När det väl kommer till din stad å du provat måste du tala om hur det smakar...

Kommentera här: