Sportbutikerna skor sig. . .

Sportbutikerna är den stora vinnaren i kriget om skoköparna. Marknadsandelen har ökat kraftigt under det senaste året. Nya siffror från undersökningsföretaget GFK Sverige visar att sportbutikerna tar hand om allt mer pengar av alla som handlar skor.

På bara ett år har andelen stigit från 23,3 till 26,0 procent.

- Men inom vissa kundgrupper är sporthandeln numera väldigt dominerande, säger projektledaren Marie Eriksson på GFK Sverige och nämner ungdomar och barn. Det måste vara tack vare mig det då... *L* Jag går jue på barnavdelningen när jag ska ha skor... ;)

                                                image2096

Kommentarer:

1 Kerstin:

Kan tänka mig att mycket skor köps i sportaffärer, många av dom har ju mer än de traditionella sportskorna. Handlar själv där!

2 Susanne:

Kerstin - Jag handlar alla mina kläder i sportaffärerna... *L* Kan kanske bero på att jag nästan alltid dräller omkring i träningskläder... å hemma åker myspys på...

Kommentera här: