Get the fuck - shut the fuck up

  

Haha jag har inte tappat bort min positivitet om ni skulle tro det... Bara ännu en låttext ifrån gymet som spelades idag... Tappade jue skärpan totalt istället som ni kan se... ;) Körde mage här som sista övning så jag var väl lite darrhänt som vanligt... :P Inne i resten av dimman kan ni se Världens starkaste brandman Henrik med fötterna på en boll... Bredvid som står och böjer lite på knänen är Kenneth (pt & domare & skkf's ordförande)... Ps. jag körde även axlar (både rehab och styrka) & bröst oxå... Fick syn på denna artikeln på väggen där om att optimister lever längre... Ett litet utdrag lägger jag även in här... *pekar nedåt*

Så blir du en optimist!
Tips från coachen och sommarprataren Elizabeth Gummesson.
1. Ta en orosfri vecka. Så fort du börjar oroa dig för något, klipp tanken och säg ”det här kommer att gå bra”. Känns en vecka för länge kan du testa att ha en orosfri dag.
2. Utvärdera din orosfria tid. Hur mår du? Har du sparat på energi?
3. Ta en liten stund varje kväll och fundera på vad som har varit bra med dagen. Det kan räcka med att någon log mot dig på bussen eller att det var god mat i personalmatsalen. Till slut hamnar fokus på det positiva istället för det negativa.
4. Fundera på vad i ditt liv som du är glad och tacksam över.
5. När du blir orolig, skriv ner dina tankar eller ring upp någon och uttryck din oro. Men älta inte. När du har pratat en liten stund, sätt då punkt och släpp tankarna.
Har du en pessimist i din omgivning?
Känner du någon som alltid håller på och ältar sina problem? Våga säg till. Omgivningen spelar en viktig roll. Säg att ”nu har jag hört det här flera gånger, nu får du göra något åt det”.

Nu blev det väldigt knasig text här märker jag... *S* Så på med glasögonen!! ;) Jaja tänkte bara berätta att jag överlevde promenixen oxå fast att det började både att regna och blåsa... :P Mötte en snubbe på en enhjuling i full rulle över en av alla broarna i denna staden... Jag vet fler sätt än det som jag skulle kunna slå mig halvt fördärvad på!! Så jag använder mina ben till att gå på istället jag... säkrast så... ;)

Kommentarer:

1 ☆ HOCKEYSAMBON ☆:

inventering är riktigt seeeegt!

2 Susanne:

Mikaela - Lika seeeg som blogg.se är... eller jag i soffan... :)

3 Anne Berit - Fit Body:

Fin blogg :)) Ha en fortsatt fin kveld.

Klem fra Norge!

4 Erika:

God morgon vännen!

Haha... på ert gym verkar de iaf spela musik med roliga budskap, själv fick när jag kom till gymmet för någon dag sedan och det var Rix Morgon Zoo i högtalarna lyssna till en låt som jag tror hette "Akta dig för Indianerna":D



Hoppas du får en bra dag, visst var det vila från trappträningen idag?:)



Kramar

5 Jossan:

Morning gumman!



Hann ju inte kika till dig så mycket igår så idag ska jag vara "duktigare";O)



Men viktigast av allt var att bara kika ín och skicka en stooooooooooooooooor kram!

6 Susanne:

Anne Berit - Fit Body - God morgon Norge! :)

Hoppas att du får en fin dag... Klem!!

7 Susanne:

Erika - God morgon vännen!

Ja jisses vilka låtttexter det är alltså... Blir så full i skratt så jag tappar jue fokus lixom... På svenska blir det jue ännu kuligare... :D Smiter snart in till Kenneth där med en egen skiva å byter... å höjer oxå... ;)



Japp idag är det shoppingturné istället... Måste jue roa mig med något när dom knycker "min" trappträningstid... :P



Ha en bra dag nu!! Kraaam!!

8 Susanne:

Jossan - God morgon vännen min!



Ja man vet jue aldrig vad jag kan hitta på för bus annars... ;) Tänk snart har du en till att ta hand om... :D Men det är tanken som räknas vettu... Å min order till dig om att vila!



Kraaaaaam!!

9 Jossan:

Orkar inget annat än att lyda dig gumman!!:)

10 Susanne:

Jossan - Kroppen gör sig nog redo för kullerbyttan ska du se... Den är jue som sagt var finurlig... :) Sköt om dig nu vännen!!



Kraaam!!

11 Malin:

Mycket goda recept ser det ut att vara vilket fall som helst :)



Näe, ska inte tävla i Säffle, utan i decembercupen :)

(Men åker såklart och kollar i Säffle!)



Så jag har lite tid kvar, liksom. Men få se till att smeka coach medhårs tills dess, om man säger så :)

12 Susanne:

Malin - Ja, jag gillar att experimentera fram saker i köket... :)

Aha ja då har du en stund kvar på diet då med andra ord... Blir att gotta sig till jul sen då... Du får väl lov att muta coach med lite av recepten... ;)



Då syns vi i Säffle! Mig hittar du i SKKF's monter/kassan...

13 Miss Wish:

Gummesson är bra! I samma artikel som fanns i min tidning skrev hon hur hon var medlem i anonyma perfektionister. Jag joinar jag med!

14 Susanne:

Miss Wish - Ja det stod om henne i Life-tidningen bland annat oxå... Hennes bok "good enough" tror jag är bra... Nu har hon jue kommit ut med en om svartsjuka... Tycker att hon är väldigt fin oxå... :)

Kommentera här: