Står vid spisen

 

och värmer mig på samma gång som att jag steker plättar... :P

I dessa så har jag krossade linfrön & rivet äpple & kanel & bakpulver & äggvitor & sötningsmedel... Ovanpå ska det bli lätt kesella med blåbär...

Filurar på om jag ska våga mig ut idag för det verkar inte att vara lika kallt... Gymet är jue dock stängt i två dagar... Vill till butiken och hämta mitt paket ifrån Gymgrossisten som jag fått påminnelse om... Och även köpa lite kanel och ägg and stuff... Tänkte nämligen att bli på kanelen i kväll... ;)

Kommentarer:

1 Matilda:

tror du man skulle kunna ta bort äggvitorna och sötningsmedlet...? :)

2 Susanne:

Matilda - Ja skit i sötningsmedlet och ta mjölk med lite dinkelmjöl eller något istället som binder ihop det hela... :)

3 Anli:

Det förstår jag, jag höll på att dö när jag såg d jag me :)

Skafferikort är alltid roliga :) Vi körde förbi Karlstad igår när vi åkte ner till Göteborg, nästa gång vi kör förbi ska jag komma och våldgästa och berätta va d e för väder :P



GOTT NYTT TRÄNINGSÅR PÅ DÄ!! KRAMAR!

4 Matilda:

okej, det ska jag prova!! :)

jag äter konstigt... haha. har lite konstiga tankar om mat.

5 Susanne:

Anli - Tror att dom flesta har haft mäkta roligt åt det där klippet... Undrar vad donnan själv tycker... Haha skulle inte förvåna mig om hon är stolt som en tupp... ;) Kom precis på mitt nyårslöfte nu som blir att hålla ordning i detta skafferiet med alla prottehinkar och dyligt... :D Du kommer med andra ord förbi på vägen hem ifrån Göteborg då... Hoppas att du har bra väder med dig! ;P



Gott Nytt (tränings)År på dig med!! Kraaam!!

6 Susanne:

Matilda - Äter du inte ägg alls eller är det bara vitan?! Huvudsaken är att du äter haha... Sen går det alltid att mixtra om recepten som man vill ha dom... :)

7 Martine:

Susanne: Nå er det bare noen få timer igjen av dette året! Og vi har et nytt og spennende år foran oss :-D



Ja,blir å kjøpe mixer neste år,eller til bursdagsgave.. ;-)



Hva er dine planer for dagen? Selv blir det rolig feiring med pappa,har vært på farten de siste dagene så godt å bare ta det med ro :-)

PS: nu er jeg klar for kjøps-stopp,har blitt tre(!)par sko på under 24t,ha ha.. Måtte utnytte sjansen før 2010 kommer vet du.. ;-) :-P



KRAM



8 Sashli:

Heeej min härliga gulliga vän Miss Sola i Karlstad :D

Åååh idag får jag även mitt paket, efter 100 år, haha :D



Jasså? Haha berätta för mig ;)

Hmmm... du och dina pippi experiment kanske, haha :P

Ja lilla pappa e så mysig :D

Men nu har ju du träffat hela familjen nästan, haha - bara syster kvar men hon bor ju lite längre bort :P



Önskar dig en fantastisk dag vännen min :D

Puss och kram!!

9 Susanne:

Martine - Ja, jag fattar inte vad fort som det har gått för det känns som att jag inte hinner med... Får nog träna mera tror jag så att jag blir snabbare... ;)



Jag har fått mail från iform.no om en spännande jobbmöjlighet... :P



Har inga planer faktiskt för det blev jue inget handlat när inte bilen gick igång och sen så har mamsen gått och blivit förkyld... :( Så det lär nog bli en lugn kväll skulle jag tro... Syrran fyller år om en vecka så vi får ta igen firandet då istället... :) Har inte shoppat så lite som nu jag faktiskt... Men present måste jag jue fixa... dispens för 2010... ;)



Kraam & Gott Nytt År!!

10 Susanne:

Sashli - Heeej Miss Örebro prinsessan min (finns jue slott där och det är väl där du bor?!)!! :D Åh vad spännande för jag är sååå nyfiken vad du tycker om det hela haha... :P



Han kom jue i arbetskläderna vilket var väldigt tunna för den temperaturen som var ute så jag sa fryser du inte... Nej nej det är bara ni tonåringar som är klena menade han på... :) Ja snart hel la familia och ska jag träffa sis så får vi dra till LA... :P



Tycker du att jag har gått och fått pippi eller?! :D

Ha nu en mysig dag vännen & gott nytt år!!

Puss & Kraam!! <3

11 Martine:

Susanne: Ja,tiden flyr avgårdet.. Syns det er litt skummelt ! Men man får prøve å nyte hvert sekund :-)



Ohh,så spennende!! Du må holde meg oppdatert om det gumman..;-) Er det via nett eller kanskje du blir en norsk boende?:-D



Er det noe som går nå mon tro? Min pappa er lite små syk idag med nemlig.. Jeg får pleie han idag jeg da,har iallfall satt meg på listen til å lage nyttårsmiddagen :-)

Dere får ta igjen feiringen på din søsters fødselsdag vet du.



KRAM



12 Sashli:

Hihihi - prinsessa, där fick du allt till det :D Ganska kul för hela mitt för och efternamn betyder långhårig prinsessa :)



Miss Karlstad min sköna - ska vi dra till LA då?? HAHAHA menar BARA så du får träffa lilla syster min :P



Hahaha den mannen fryser aldrig, rena värmeelementet ju, precis som Mike, hahaha. Själv blir man lätt en istapp :P



dansar pippidansen för dig nu haaaha och önskar dig ett gott nytt år!!



Pöss på däj !!

13 Susanne:

Martine - Ja lever i nuet gör jag jue i alla fall och njuter av varje sekund... Överdrev kanske liiite där då... ;)



Det är vi nätet och att skriva artiklar åt dom för den svenska marknaden... :) Jag klistrar in brevet åt dig i din inkorg på fb så får du läsa det...



Vet att magsjukan går men många drar nog på sig förkylningar nu när det är så kallt... in och ut i värmen och bli för kall eller för varm... Så blir det både kall och varm rätt nu då tro?! ;)

Javisst tar jag igen det sen spelar lixom ingen roll vilken dag jag firar... :)



Kraam!!

14 Susanne:

Sashli - Hihi men är det sant... Huvudet på spiken med andra ord... eller prinsessan på ärten kanske... :D Kan inte jag oxå få ett sådant fint namn?! :)



Ja Miss Örebroprincess vi drar iväg pronto till värmen!! :P Endast för att träffa sis så klart... inte tatuera mig hos Kat Von D... ;) Fast hon har ett års väntetid!! :O



Åh då vill jag ha en mucklig man jag med som är som ett värmeelement som kan värma mig... Mina element funkar jue inte här hemma så bättre att ha ett levande (ljus) då... ;P



Haha det gör du endast för att hålla värmen eller hur?! :D Pödd på dig vännen min!!

15 Martine:

så lenge man trives og har det bra er det viktigst<3 Så får man gjøre det beste ut av ting slik det er. Jeg tror vi mennesker har en lei tendens til å alltid jage etter mer.



Så spennende! Leste det på fb nu,og det ser jo ut til å passe deg midt i blinken :-D

Håper det ordner seg,krysser fingrene !



Ja,det er vel typisk vinterforskjølelsen som går nu.. Jeg spiser masse frukt og grønt og drikker min grønnete,satser på å holde med frisk ;-)

16 Susanne:

Martine - Ja precis så sant så sant... Många lever i det förgångna och ältar medans andra jagar vad det än är i framtiden som hägrar... Så dom missar jue livet som är här och nu... :)



Jag svarar dig där på fb om det hela så det inte blir för allas och envars ögon... ;)



Tror det jag med men så länge som dom klarar sig undan influensan så är det jue bra... Får gå i vitaminburken nu så länge jag tills jag har handlat hem mer frukt och grönt... Har dock lite på lager i frysen... och te finns jue som sagt var... :P

Kommentera här: