Alla dieter är lika dåliga

            

Färska undersökningar visar att enda vägen till beständig viktnedgång är att minska på kaloriintaget. GI, Atkins, Viktväktarna eller någon annan diet spelar alltså ingen roll i sammanhanget. Det är framförallt mängden mat som avgör din vikt, inte vilken hipp diet du går på...
Det visar den största bantningsstudie som någonsin genomförts. (det kunde jag ha talat om för dom för lääänge sen) Att en snävare kosthållning också har en positiv effekt på privatekonomin är en bra bonus i rådande kristider. Men i ekonomisk oro väljer många billig snabbmat vilket kan bli ohälsosamt...

Det viktigaste är att man minskar på kalorierna och att kosten är balanserad. Om sen kalorierna kommer från fett, protein eller kolhydrater är av mindre betydelse.

Studien har följt 811 överviktiga personer under två år. De lottades att äta olika dieter. Efter två år hade kvarvarande gått ned i genomsnitt fyra kilo. Det fanns ingen mätbar skillnad mellan grupperna.

Detta har jue nu valsat runt i varenda tidning och på teve dom senaste dagarna... För mig är det helt självklart... Ren och skär matematik lixom... *L* Rör du på dig mer kan du äta mer - rör du mindre på dig får du äta mindre... Simpel pimpel! Så nu ska jag gå ut och promenixa i solen... ;P

Kommentarer:

1 jossan:

Hej söt



Hoppas dagen startat bra. Är kvar på jobbet jag, en liten stund till, kankse måste ta mig ännu en bar så jag håller ut;)

KRAAAAAAAAAAM och lycka till med frillan

2 liZA:

ja eller hur..=) ja trivs jättebra i det=) så de gjorde vi bra... vi fick ut ngt båda två av det..=) ngt bra... Ja jo de e ju synd att vi inte bor närmare varandra.. ja kan ge dig en försmak när ja kommer o hälsar på dig jue..=) som tack för att ja fick komma=) ja va på gymmet innan o har varit o hämtat lite paket från posten.. fick mina nya pärlor idag till dräkterna o sen har ja skaffat mig ett mobilt bredband så jag fick den lilla dosan idag..=) alltid kul med paket..=) ja de går verkligen åt rätt håll.. känns kanon bra.. önskar bara de va slut snart..:P finns ju så mkt ja vill äta.. haha... PÖSSS

3 Susanne:

Jossan - Hej vännen min!



Bara bra här med strålande väder... Nyklippt å allt är jag... nu ska jag ta mig en dusch för det kliar... ;) Sen ska jag nog baka kan du tänka dig... :) Sa du BARS?! :P



Kraaaaaam!!

4 Anonym:

Liza - Tur att jag lade ut det på bloggen så att du fick syn på det... Här behövs ingen Tradera med andra ord... :) Sverige är alldeles för avlååångt... Bor jue vänner uppe i norr oxå som jag önskade det var gångavstånd till... :P Väntar jue på mitt paket från norr jag så det ar jag nog på måndag... Älskar paket! Har du tagit sådana där självhäftande pärlor som man stryker på?! Då har du å pilla med med andra ord... ;) Kanske retar dina smaklökar sen jag då när jag tänkte mig på att baka protein tortilla bröd med olika smaker... hihi...



PÖSS!!

5 Liza:

ja eller hur? ritkigt bra tyckte jag=)

ja man borde krympa sverige lite..eller så får vi se till o flytta närmare varandra.. haha...



Naj det e sånna ja ska limma på så japp.. ja har en hel del o göra faktiskt..=) men det e ju till ngt bra så det e lugnt..=) då e de roligare...

nice.. ja har precia ätit räkor o sallad med sötsursås..:P riktigt mumsigt...



PÖSSS

6 Liza:

glömde fråga...

du har ingen ide eller så om hur man gör torkad frukt? skulel vilja testa de plus att man slipper allt onödigt socker som dem lägger på i så fall=)

PÖSS

7 Susanne:

Liza - Vet redan en sak till... ett linne från Better Bodies som jag aldrig använt... Men ska gå genom allt å ta kort åt dig så får du se... :) Sverige får helt enkelt gå på diet haha... Flytta på sig vore jue oxå en idé... Är jue varmare neröver har jag hört... ;)



Ja då har du att göra då... :D Men kul när man kan fixa å trixa själv så att man får det mönstret på det som man vill ha... Å färger...

Snart klar med bröden här... Nu ska jag svepa ihop en tonfiskröra att rulla in i det hela... :P



PÖSS!!



8 Susanne:

Liza - Jag brukar göra i ugnen jag på låg värme max 100 grader å med luckan öppen lite... Även rivit morötter med osthyvel å torkat så... Äpple kan du hänga på tork på ett snöre... ta bara bort kärnhuset så du får ringar... Blåbär har jag torkat i ugnen oxå... längst ner i ett par dygn... :P

9 Kerstin:

Tänk så mycket självklarheter folk inte tror på förren det står i nån aftonblaska... Löpsedlarnas makt..

10 Susanne:

Kerstin - Ja, jag fattar inte att dom tror på allt som står där... Det är jue nya dieter varenda dag lixom... Nu för en gångs skull en sanning... :)

Kommentera här: