Bonekickers

                       

Bonekickers är en grupp skickliga arkeologer som, ledda av relikjägaren Dr. Gillian Magwilde, arbetar med att gräva fram mäktiga hemligheter från det förflutna. Varje avsnitt är jue ett fönster till en spännande period i historien och med en blandning av modern teknik och gammaldags instinkt luskar bonekickers fram otroliga historier och pusslar ihop konspirationsteorier från det förflutna.

Utgrävningen av en plats där medeltida soldater från korstågen ligger begravda leder till det kors som Jesus dog på. Bonekickers kunskaper sätts på prov i jakten på sanningen. Samtidigt bildar jue den religiöst fanatiske högerextremisten Edward Laygass en grupp moderna och våldsamma korstågsriddare.

Upptäckten av ett skelett i Bristolkanalen från 1700-talet avslöjar jue en invecklad konspiration. Alla som undersökt fartyget Somerset Ships sista resa under de senaste 200 åren har dött under mystiska omständigheter.

Jag kommer med andra ord att hamna i soffan i två timmar snart när dom kör dubbelavsnitt... *L* Detta verkar att vara ett program precis i min stil! I kväll är det jue annars nada på teven så jag ändrar om lite i mitt annars så inrutade liv... ;) Har fart fram med dammtrasan här och nu tänkte jag baka proteinmuffins... Måste jue bara inviga min nya form... :P

Kommentarer:

1 Hon med klackarna:

Har nåt till dig på min blogg.. ;o)

2 Susanne:

Hon med klackarna - Pepsi Max?! ;)

Bäst att jag smiter in till dig å kikar då... :)

3 >Robin Hood>:

Hej vännen!

Ännu detta med tid, snyft, hinner inte läsa allt, men jag tänker också. Så detta med din nya design, I LUV IT!!! Läckert, tufft och fräscht!



Bonekickers hamnade jag framför fast jag halvglömt det, men rätt kanal och jag såg det mesta - gillar idén skarpt! Tack för tipset! Bones är väl söndag s.v.?



Gick en sen kvällstur med Vovve, mörk, kall skogsglänta - frostigt runt 0. Lite Körslag, men annars inget ikväll.



Sköt om sig & kramar om!

Janne Hooden

4 Susanne:

Janne/Robin Hood - Hej vännen!

Skulle man läsa allt så blev man jue sittandes vid datorn hela dagarna... Tiden måste gå extra fort vid bloggmaskinen tror jag... *S* Tror denna designen är lite mer vilsam för ögonen... Men jag byter jue ganska så ofta... Variation förnöjer som det heter... ;)



Jag gillade det skarpt! Lite Indiana Jones över det hela möter Bones på nåt vis... Kul med lite historia i det... :) Bones är i morgon som vanligt samtidigt som denna serien... Men den får man följa på reprisen...



Här är det minus 4 grader ute nu... Har hållit mig inne i mitt ide idag... Värmt mig vid att stå vid spisen kan man väl säga... :P



Må så gott! Kraam!!

5 >Robin Hood>:

Ciao igen,

kul du varit hos mig ;)

Ja, din blandmix av programmet stämmer. Själv ska jag försöka spela in på videon ;) Har ett Criminal minds att komma ikapp ;)



Grannen måste du göra nåt åt. Värden, snack med ngn granne eller om någon kan hjälpa dig? Efter 23 ska det vara normaltyst, helger lite fritt. Men oljud ska inte vara störande om det sas inte är fest. Jag minns alla ställen jag bott på, nästan alla var lyhörda och ungefär samma problem. En del folk går ju ej heller snacka med.



Skaffa något eget ljud som du slappar till, öronproppar eller något annat. Jag tål inte tystnad typ i sovrum p.g.a. att jag blev så störd för femton år sen - dygnet runt i nåt år trots att jag agerade ...



Imorgon Bones ja, alltid något extra och så Benknäckarna då ;P



Kram, sov sött!

Janne Hood

6 Susanne:

Janne/Robin Hood - Hej igen!

Smiter allt in där då å då... ;)

Har inget att spela in på jag tyvärr så jag får vänta tills reprisen är... Tur att det är repris på det i alla fall... :)



Ska försöka få fatt i värden vilket inte är det lättaste... När vaktis var här som är husägarens son sa han att det är såntman får leva med i gamla hus... :S Men då dundrade dom inte speciellt mycket när han var här... Andra grannarna tycker jue lika som mig men jag störs mest som bor under dom tyvärr... :( Dessa flyttade jue in mitt i natten å vägrade att svara mig när jag pratade med dom... Där satte dom ribban lixom!



Dunkar jue på min musik här men helst så vill jag jue ha det lugnt å tyst lixom... Kan inte ha öronproppar efter som känsel/balans är som den är... Måste höra vad jag gör å balansen sitter jue i örat oxå... Men nu har dom lugnat ner sig tror jag... :P



Ben å benknäckare... Jag väljer hela ben jag... :D Å så har vi jue Merlin å så girlsen på Playboy Mansdion oxå... ;)



Natti natti å sov så gott! Kraam!!

7 >Robin Hood>:

Ciao Baben ;

ja ser nu det är dags och jag skippar band - hinner ej - det blir Bones, den äkta! Du kan kolla upp när den andra går i repris så kollar jag då (tack).



En dag som haft mycken innebök. Nyss middag, egna köttbullar & makaronis för sonen skulle äta. Är yr som fan (billig fylla), samma som dig antagligen ;)

Har haft det snart en vecka, kanske något virus jag har, tog prov och svar i början av veckan.



Annars tycker jag denna perioden är trist, mellan s.k. vinter och vår. Om man åker kollektivt så är allt värre med snålblåst och bärkassar. Ska till torget imorgon e.m. - bära puh :)



Men bakom allt finns som hos dig ett positivt tänkande. Vi kör ju viktresan hos mig, allvarlig lek, ett sunt liv i en osund kropp låter bra va? :P



Kramar & kanske ses sen!

Janneman Hood

8 Susanne:

Janne/Robin Hood - Hej vännen!

Åh det kommer jue en massa nya å bra serier framöver... Sen även mitt älskade Navy CIS oxå! :P Påminner dig om Bones light till lördagen igen...



Be att dom kollar för mycoplasma... det är en lättare form av lunginflammation som man blir yr å trött utav... Hade jag en gång å höll på å svimma på jobbet... Man mår jue illa av att vara yr oxå... Hoppas att du piggnar till snart å att dom blir kloka på dig! ;)



Jag går jue från stan med mina kassar jag som är cirka 2 km... :P Så så ofta som det går så hänger jag jue med mamsen som har bil när hon ska shoppa mat...



Snart är det vår så fort som tiden går... å ljusare är det redan märker man jue... Går jue inte att gå å gräva ner sig inte... Det får dom göra sen när man får trärocken på sig... Kan kika till er jag så att ni sköter kilona... ;P



Kramelikram!!

Kommentera här: