Gästbloggning via mail :D

  

Idag körde dom hem oss från skolan redan kl.14 då lärarna tyckte att det var för varmt väder. Väl hemma så stack jag ut på en liten joggingrunda. Jag hann inte jogga mer än 300 meter förrens jag fick sällskap av en älg!! Den kikade fram ur slyn och stod där och tittade nyfiket på mig. Jag stannade och pratade lite med den, jag var ju bara 4-5 meter ifrån den så lite nervös blev man ju. Älgen var dock stillsam och såg sådär blygt, nyfiket snäll ut som en häst kan göra ibland. Så jag stod där och kikade på älgen i säkert 3-4 minuter. När den sen sakta började gå rakt emot mig fick det dock vara nog så jag, sa åt den att stå still och då stannade älgen, jag då fortsatte att jogga rakt fram efter vägen och förbi älgen. Då följde älgen efter mig!!! I samma tempo som mig dessutom. Som tur var så fick den syn på några för älgar goda löv så den stannade efter 10-15 meter och började äta lite av löven istället. Vem behöver se naturprogram på tv?

Så nu undrar jue jag då bro - joggade du väldans fort hem sen eller?! ;P

Farligt

Mina böcker på bevakning
Författare:TitelBandtypLagerstatusPris/st
 CAST, P.C.:SVEKET (9163864126)Häftad Ännu inte utkommen 106 kr
 CAST, P.C.:VAMPYRENS MÄRKE (9163864118)Häftad Ännu inte utkommen 106 kr
                                   

att sätta sig vid bloggmaskinen för då hittar man så mycket som man vill ha... *L* Nu har jag dessa två stycken böckerna på bevakning för dom kommer inte ut förrens i augusti... Har jue några att läsa innan dess om man säger så så jag har inte tryckt på shoppingknappen... ;)

Nu borde jag ha en knapp och trycka på på mig själv så det blir lite fart på mig... *S* Det är jue dax för ännu en tur ner i tvättstugan... Magen vill ha mat oxå säger den så vi får se vad jag hittar på till den... Kan inte påstå att det lockar att ställa sig vid spisen just nu... :P

Stressad?!

Träna intensivt...
Träning utsöndrar må bra-hormoner i kroppen och ju hårdare du tränar, desto bättre. 33 minuter av högintensiv träning sänker stressnivåerna mer än en stillsammare workout, så ge dig gärna ut och spring eller cykla. Effekten håller i sig under 90 minuter efter träningspasset, enligt University of Missouri at Columbia.

Klunka apelsin...
Känner du dig stressad är det dags att börja dricka mer apelsinjuice - gärna två glas om dagen. En studie utförd vid University of Alabama visade att råttor som fick 200 milligram c-vitamin två gånger om dagen nästan helt slutade utsöndra stresshormoner, skriver Men's Health.

Klappa ett djur...
Hundtricket gör under för stressnivåerna. Forskning från State University of New York at Buffalo har visat att lite kvalitetstid med ett husdjur är precis vad du behöver för att varva ner.

Lyssna på musik...
Lite musik i bakgrunden gör dig mer harmonisk, enligt en studie från Wilkes University. Dock ska det vara lugn musik; house och techno kan snarare ha motsatt verkan. Dags att sätta på Lugna Favoriter!

Drick kaffe - men inte ensam... (mitt "kaffe" Pepsi Max så klart ;))
När man är stressad och energilös är det lätt att man börjar klunka kaffe, och det är helt okej - så länge du har sällskap. Forskare vid University of Bristol upptäckte att när nervösa män drack kaffe i grupp så minskade känslan av stress.

Ge dig själv lite färgterapi...
Kalla färger som blått och grönt verkar lugnande, så försök att omge dig med dessa färgskalor. Dags för ett nytt duschdraperi eller lakan kanske?! Eller ännu bättre - bege dig ut i naturen.

Håll dig vaken...
Ligger du och vrider och vänder på dig, stressad över att inte kunna somna och orolig över hur trött du kommer att vara imorgon?! Bestäm dig istället för att försöka vara vaken i 30 minuter till. När du slutar försöka somna blir det ironiskt nog lättare att faktiskt somna.

Haha då vet jag vad jag ska göra i kväll... Jag ska bädda med mina blåa påslakan och så ska jag ligga och försöka hålla mig vaken istället för att försöka att somna... Inte så svårt faktiskt i denna värmen tror jag så det ska bli spännande... :P

Så man kan väl säga att nu så experimenterar jag i sovrummet... ;)