Smakar gott och gör gott

                

Friggs Naturkakor är baserade på majs, fröer och gryner. Krispigt tunna passar de att ätas som de är eller med ett pålägg. Pröva de tre nya smakerna Amaranth, Dinkel och Quinoa.

Alla tre smaknyheterna består av majs och råris, fröer och gryner - samt en unik ingrediens som gör att Friggs Naturkakor har var sin specifik karaktär: Amaranth, Dinkel eller Quinoa. Alla ingredienserna blandas tillsammans med lite havssalt. Sedan poppas de under hög temperatur och expanderar i en form som ser ut som naturkakan. Enkelt och naturligt.

Friggs Naturkaka Amaranth: Amaranth är ett litet frö, besläktat med quinoa. Amaranth användes som basföda i Sydamerika redan innan Columbus ankomst. Amaranth har ett högt näringsvärde med bra proteiner och nyttiga fettsyror. Amaranth är naturligt fri från gluten.

Friggs Naturkakor Dinkel: Dinkel är ett vete - ett återupptäckt ursädeskorn som härstammar från stenåldern. Dinkel har något högre proteinhalt än vanligt vete. Ett tätt sittande ytterskal gör det väl lämpat för ekologisk odling. Dinkel innehåller gluten.

Friggs Naturkakor Quinoa: Quinoa är frön som tillhör samma familj som spenat och rödbeta. Det odlas bland annat i Sydamerika. Quinoa har en hög halt protein, som dessutom är av hög proteinkvalitet. Quinoa innehåller mycket mineraler och vitaminer.

Dessa måste bara testas!! *L* Ska finnas i butik från denna veckan!! :P

Kommentarer:

1 Sindarin:

Sv: God morgon på dig med =)

2 Susanne:

Sindarin - Ligger efter den där timmen än jag tror jag... *jäzzzp*

3 Sindarin:

Sv: hehe jag ligger och kikar på lite day-time TV =)

4 Susanne:

Sindarin - Haha jag bara visste det...

Men du tar igen dig sen helgen kanske... ;)

5 Sindarin:

Sv: Kan va så med... Jag ska faktiskt ta mig i kragen och skura ur badrummet idag med

6 Susanne:

Sindarin - Behöver jag oxå göra... :) Men det är en av dom tråkigaste sakerna att göra när det kommer till städning tycker jag... Ska köpa Bang så är smutsen väck... ;)

7 Sindarin:

Sv: sant men jag måste göra det senast nu i helgen så man kanske skulle göra det redan idag =)

8 Susanne:

Sindarin - Ja dagarna går jue fort så snart är det helg igen... Lika bra att få det gjort å när du ändå är hemma nu... :)

9 Cat:

LOOOOOOOOOOST idag!!!! =D Såå happy!! =)



Har du fler bilder på oss? Nu blev jag nyfiken! =P



Hmm..får ta o prova de där naturkakorna kanske.. Jag skulle behöva äta lite som är nyttigt tror jag! =P



Puss!

10 Susanne:

Cat - Det plus tre program till... Kvällen är jue räddad! :)



Hittade några till då som är ganska så söta... :D



Du kan jue käka keso å kryddor på dom så får du i dig massor av nyttigheter... :P Ska testa alla tre bara jag hittar dom... ;)



Puss!!

11 Sindarin:

Sv: mmm man borde väl det =)

12 Susanne:

Sindarin - Denna donnan ska sätta fart nu hon... :)

Men först göra ren sig själv = duscha! :P

13 Sindarin:

Sv: åååh bada kanske man skulle göra istället för att glutta på TV =D

14 Susanne:

Sindarin - Ja passa på att ha lite spa hemma innan dom börjar att rota där... :)

15 Sindarin:

Sv: det kan nog vara en bra idé =)

16 Susanne:

Sindarin - Du ser jag har mina ljusa stunder... ;)

17 Sindarin:

Sv: Absolut =) Du är inte bara blond... du är ett riktigt ljushuvud ibland med =P

18 Susanne:

Sindarin - Men vet du vad haha min kajalpenna tog slut nu när jag skulle sätta lite färg på mig... :P

19 E:

Åh i alla affärer eller bara special? Dinkel är både gott och nyttigt och jag har märkt att det hjälper lederna lite. Bra att kunna ha med sig lite sådant. Ha en bra dag tjejen. Kram

20 Susanne:

Elli - Det ska vara i alla affärer... Men oftast så är dom jue inte i butik så tidigt som reklamen säger det... Kommer att kosta runt 20 kronor å påsen är förslutningsbar så perfekt att ha å ta med... Finns jue mycket med dinkel nu å härligt om det kan hjälpa lederna lite... :) Tänkte på dom som finns sen innan i kartong är jue en av sorterna med dinkel... Ha en bra dag du med vännen! Kram!

Kommentera här: