Inte långt kvar nu

 

tills att det är december... Och bara en månad kvar tills att grannen flyttar!! Gissa om jag längtar tills det nya året?! Sorry jag kunde bara inte låta bli att skriva det... :D Nästan så att jag skulle ta och fira med champagne fast att jag inte dricker procent... Gick förbi glasbutiken idag när jag shoppade upp mitt presentkort... Det bidde Farmor Edith's chokladsirap och cheddarostkrydda av det hela... :P

  

Idag har jag som sagt var varit ute och promenixat... Behövde inte kämpa med paraplyet för det slutade att regna... Sen in på gymet och körde rehaben för axlarna & biceps & triceps & rygg...  Snackade med en av killarna där som jag knappt kände igen för nu hade han hår på huvudet... Brukar att vara rakad annars men nu kom nog vinterskruden på... ;) Själv så bråkade jag jue med mina lockar i detta vädret...

 

Kvällen har som vanligt tillbringats i soffan med mina serier...

Blev sugen

 

på nyponbröd när jag läste om Fredrik Paulun's nya brödsorter... Ett av dom är med nypon och linfrön i bland annat... Sagt och gjort så experimenterade jag fram ett eget i köket... Så nu har jag laddat med det och min kära dundergröt med äpple... Ska jue ut och leka Mary Poppins nu och sen dra in en sväng på gymet... :P

Innehållet i dessa är: nyponskalsmjöl & hela linfrön & lätt kesella & äggvita & bakpulver & proteinpulver... In med det hela i ugnen i 225 grader i cirka 10 minuter... Voila!!

  

Nu övning

 

Den här övningen är till för att få dig att bli mer koncentrerad och fokuserad på nuet och det du gör just nu - något som är en viktig del av mental styrka. Det är stressforskaren Giorgio Grossis står bakom den här enkla se-hör-känn övningen för att få bort ovidkommande tankar och annat tankebrus:

Gör så här:
*Tänk på tre saker som du ser just nu (neutrala intryck som Jag ser att gardinen vajar i vinden)
*Uppmärksamma tre saker du hör just nu (Jag hör musiken på radion)
*Registrera tre saker du känner just nu (Jag känner tangentbordet mot fingrarna)

När du gjort detta, börja om med två saker du ser, hör och känner, slutligen en sak av varje, och därefter kommer du märka att du blivit lugnare och mer medveten om nuet. En enkel och effektiv övning som du kan göra flera gånger om dagen för att lugna sinnet och bli mer nu-fokuserad.