Så här ska man äta gröt

 

Det var nämligen superdupergott!! :P Ändrade om lite på mängden bara så att det skulle stämma bättre att baka med... Min dundergröt innehåller jue som sagt var en hel del... :D I detta brödet så är det havregryn & proteinpulver & bakpulver & vaniljpulver & äggvita & kanel & mosad banan... Som ni kan se så har jag lämnat lite större bitar kvar utav den oxå... In i ugnen på 175 grader i 20-25 minuter... Voila!! :)

  

Före och efter bilder... Bra med dom nya små formarna jag shoppade!!

Kommentarer:

1 Mia:

MUMS!! Måste provas såklart! :)))

2 Pia:

Det där lät jättegott!



Skall definitvt testa ngn dag! =)

3 Susanne:

Mia - Ja det var banne mig godare än gröten! :D

4 Susanne:

Pia - Nyttigt bröd är inte fy skam! ;)



Ska testa med äpple i morgon tror jag... Sen är det jue bara att variera frukt, bär eller kryddor efter tycke och smak... :)

5 jossan:

Ha ha, gud vad duktig du är vännen!! ja vill oxå få lite tid att exprimentera i köket..tur att ja vet att du gör de åt mig me;)

Kraaaaaaaaaaaaaaam gumman

Ta hand om dig min vän

6 Susanne:

Jossan - Heeej vännen!

Och bodde vi närmare så skulle du få provsmaka allt som jag gör... Kunde komma förbi butiken så du fick mat i magen... :) har lyckats med att skära mig i fingret nu så så bra tar jag hand om mig... ;)



Kraaaaaam på dig!!

7 Anonym:

Vad har du för proteinpulver när du bakar?? Har du ungefär nåt mått på hur du gjorde? Ser kanon gott ut. Undrar om du har tips på något gott proteinpulver helst choklad. Både vassle och kasein.

8 Susanne:

Anonym - Jag använder mig utav ON's 100% casein och även av Scitec's protein delite... Så båda dom märkena kan jag rekommendera när det gäller goda smaker... Måttar tyvärr aldrig när jag bakar... Men ska testa med äpple idag så då ska jag försöka få till ungefärliga mått i alla fall... :)

9 Anonym:

Har du smak på proteinet även när du bakar? Vilken av On´s i choklad smak är godast supreme eller rich? Vart brukar du beställa i från?

10 Susanne:

Anonym - Jag har alltid smak på proteinet som jag bakar med... :) Jag kör med supreme för jag har bara kasein av deras sort nu... Annars har jag testat en hel del som cookies & cream bland annat... Jag beställer ifrån Gymvaruhuset för att dom är billigast på det... Annars så är det inte många kronor dyrare hos Fitnessguru...

Kommentera här: