Dax att ge sig i kast

 

med dessa vädergudarna och deras minitromber som yr utanför för fullt här... Snacka om att blåsa till gymet lixom... ;) En hjälm kanske kan vara något om nu inte dundergröten håller mig stabilt på fötterna... Den borde väl fungera även när man promenixar eller vad tror ni?! :D

Hövding är en krage som cyklisten bär kring halsen. Kragen som kostar strax under 3000 kronor innehåller en hopvikt airbag som blir synlig först när man hamnar i en olycka. Airbagen är utformad som en huva som omsluter och skyddar cyklistens huvud.

Kommentarer:

1 Matilda:

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

fatta om man skulle ha en sådan där på huvudet när man är ute och tränar, jisses! folk skulle ju undra om man var från en annan planet, hahahaha!



okej, tack. jag ska kika in där, dock är jag galet kräsen när det kommer till cykelbyxor.. men något kanske dem har :D

2 Fighting Spirits:

Det blåser små djävlar här med, hujeda mig...



Min snälla föräldrar var här en sväng så de gick ut med vovven så jag slapp trycka ut mitt tryne i blåsten... =)

3 Susanne:

Matilda - Men läs vad det står vännen... :D Det är en krage som man har runt halsen som blåses upp som en airbag om man krockar... Snacka om vindfång annars... ;)



Vet inte om dom har allt på bild i nätbutikerna... Bara att hojta till annars om det är något speciellt som du vill ha så kan jag höra med dom... :)

4 Susanne:

FS - Stod på en av broarna och kollade på islossningen... Tur att det är räcken säger jag bara... :P



Vad snällt utav dom... Har du dom boendes nära dig?! Här är det cirka 4 kilometer hem till mina päron har jag för mig... :)

5 kaffehörnan:

Vad snyggt, kunde jag behövt när jag trilla ha ha



kram

6 Susanne:

Kaffehörnan - Haha ja en som går runt bröstet då som en väst... ;) Tur att du inte slog i huvudet dock! Kraam!

7 kaffehörnan:

Tack för din cred, roligt o höra

kram

Har mina ljusa stunder ha ha

8 Susanne:

Kaffehörnan - Så gjorde jag med tavlor en gång i världen... Klippte isär en stor och gjorde flera små utav den... :) Att jag inte har tänkt på det här på bloggen... Vem vet jag kanske blir en copycat... ;) Kraam!

9 kurdisk muslimsk tjej <3:

kul hjelm :D

10 Susanne:

Kurdiskt muslimsk tjej - Ja och dessutom dyr... :)

11 Lisbeth:

Mycket smart grej. Har inte cyklat sen jag blev sjuk. Lite vingel hit o dit.

Med En sån hjälm skulle jag slippa köpa busskort Lite dyr kanske o ful Men men verkar otroligt bra

12 Susanne:

Lisbeth - Den syns jue inte annars mer än som en krage om du inte ramlar och slår dig... Då ulöses jue den där airbagen som en hjälm... Busskort kostar väl en hel del oxå kan jag tänka mig... Jag går jue överallt jag för jag äger ingen cykel... :)

Kommentera här: