Frusen

 

Ja inte jag utan min mangofluff... :D Testar i småportioner först om det är gott som glass på detta viset... Plus att jag tänkte krossa ner det i mina smoothiesar med mixern oxå... Kan behöva lite kalla drinkar framöver här nu för lyan börjar redan att bli varm så takfläktarna snurrar för fullt... :P

 

Idag så har det varit nästan som sommar ute med hela 17 plusgrader... Vintern har dock lämnat sina spår efter sig som ni kan se... Efter mig fick jag en konstig prick idag på cykel nästan hela rundan... Stannade jag så stannade han så nycklarna åkte fram i min hand mellan fingrarna... ;)

 

Tur att jag hade laddat upp med energi innan så jag var fit for fight... :D Nu däremot efter träning och mat så kommer jag att däcka i soffan till Mästarnas mästare... Måste berätta att jag även träffade på en stooor råtta efter vägen... Filurade på vad det var som prasslade i buskarna!!

Kommentarer:

1 Fredrika:

nu är jag igång med gissa kändisen igen, det ända du behöver göra är att gissa vem det är, har du rätt så kan du få en länking, lycka till! :)

2 Susanne:

Fredrika - Tack det är bra ändå... Jag bryr mig inte så mycket om varken så kallade kändisar eller länkningar... :)

3 Fighting Spirits:

Tror att det kommer bli kanon gott med fluff glass! =)



Hua vilken obehaglig cyklist, jag hade gjort likadant med nycklarna.



Råttan kanske var ute efter baren i massen... ;)

4 Susanne:

FS - Ja det är jue gott att göra det i glassmaskinen så det borde bli det som iskuber oxå tycker jag... Tänkte att använda dom där isglassformarna från IKEA sen... :)



Han såg väldigt speciell ut och var säkert harmlös men man vet aldrig... Såg ut som en blandning mellan uteliggare/alkis och psykpatient... :S



Haha ja vilken filur alltså... Stooor som en bäver nästan så jag trodde att det var det först... Tänk att leva i avloppen... :P

5 Malin I Form:

Sv: Jo, men visst gillar jag det men det är väl det som är problemet! ;p

6 Matilda:

Men du som är så klok och smart kan ju uppfinna något smart som du kan ha kassarna på?? :D

7 kaffehörnan:

Bra med såna kubor att trycka ut

Oj va räligt när de prasslar

kram

8 Fighting Spirits:

Glassmaskin, har du det hemma?????

Jisses den hade gott på högvarv här om jag hade haft en! =P

9 Susanne:

Malin i form - Aha! Jag som trodde att det var precis tvärsom... Går jue nästan inte att äta för mycket för man blir jue så mätt på det så fort... :P

10 Susanne:

Matilda - Äh jag får väl se till så att någon stooor och staaark med muckler bär dom åt mig... och betalar haha... ;)

11 Susanne:

Kaffehörnan - Finns jue swådana med så många olika roliga figurer... Skulle vilja ha med hantlar... Undrar om det finns?! :) Kraam!

12 Susanne:

FS - Japp köpte en förra sommaren... :) Det går inte att köra den på högvarv tyvärr... Isblocket ska frysas i 12 timmar mellan varven... Och sen tar det en satans tid för den att tina så att man kan diska den innan den fryses igen... :P

13 Anonym:

Jag googla hantelform, kanske ej rätt sida

Ska undersöka saken

kram

14 Susanne:

Kaffehörnan - Ja nu har vi en mission! :D Tänker att du hittar det före mig... Kraam!

15 kaffehörnan:

http://www.bagarenochkocken.se/shop/?cat_id=170&head_id=55&gclid=COT1-9fzkqgCFcSCDgodPWCMCQ



Kolla länken ovan, en farlig massa formar

Gitarr, grym sida

16 Susanne:

Kaffehörnan - Där har jag köpt min brödkavel ifrån... Är med och tävlar på fb med dom oxå... :)

17 Fighting Spirits:

Jag vet ju inte riktigt hur en glass maskin är konstruerad så... Så det du sa där var som grekiska för mig, hahahahahahaaa....

18 Susanne:

FS - Haha du får googla så ser du bilder på sådana... Finns jue lite olika former men dom flesta är ganska så lika varandra... :)

19 kaffehörnan:

Idag ska jag klippa mig

kram

20 Susanne:

Kaffehörnan - Det skulle jag oxå vilja göra men jag får snällt vänta tills påsk jag... :) Kraam!

21 lisbeth:

Frågan är om det var värst med den efterföljande eller råttan?

22 Susanne:

Lisbeth - Råttan gjorde mig ingenting... Vi var nog lika nyfikna båda två tror jag... :)

23 toves träningsblogg:

åh hur blev mangofluffet? :)

24 Susanne:

Toves träningsblogg - Har inte gjort det med det nya pulvret än... Men med frusen mango så är det mumsfillibabba... :)

Kommentera här: