Glassat på stan

 

Promenixen tog mig ner på stan och vad hittar jag där om inte glassen och chokladen som jag var så nyfiken på att testa... :P Sprang även på en polare från förr som kör taxi... Han kunde inte förstå att jag hellre ville gå hem i det fina soliga vädret än att få skjuts av honom... Airbag!! :D

Nu så håller jag på med ett experiment som verkar att gå åt pipsvängen... Det ska föreställa hamburgerbröd där inne i ugnen haha... Inte ofta som jag får slänga något men nu så ser det ut som att det är dax för det... ;) Tur att jag har back up med annan mat... och sen efterrätt... :P

Tänkte kika på filmen The last templar... Har boken men inte läst den...

Kommentarer:

1 Matilda:

Den där glassen är himmelsk!



Haha, jaså? Jo, jag borde också rensa.. men ja, som sagt, jag är rädd för att jag kastar några bra artiklar.. får väl bläddra igenom alla tidningar innan och klippa ut det som jag vill ha kvar, haha!

2 Susanne:

Matilda - Jag tycker att det var för lite lakrits i den... :P



Ja du får göra dig en klippbok... Precis som jag försöker att göra med alla mina experiment/recept nu och i plastfickor så att det blir lite ordning på det hela... När det inte är det i huvudet menar jag... ;)

3 Jennie:

Åh, har du äntligen hittat Marbaou Maräng?

Trodde inte du åt vanligt godis, hehe? ;)

SÄg till om den va nåt o ha! :)



Har du förresten sett nyheten i kvarg-sortimentet på Lidl? Troligen gissar jag det, hehe, men om inte, så kolla i min blogg så får du se va jag menar ;)

Ha en bra kväll - KRAM!

4 Susanne:

Jennie - Ja, jag hittade den på Pressbyrån... Dom är ofta först med nyheter... I vanliga fall äter jag inte godis men alla nyheter vill jag testa... Lovar att tala om så fort som att jag har smakat på den... :)



Japp den har jag sett... Om du menar den 250 grams förpackningen med kvarg... Dock är det mer fett i den och mindre protein... ;) Ha en bra kväll du med! Kraam!

5 Fighting Spirits:

Den glassen vill jag med ha!

Har inte fått tummen ur att gå och handla här...

Lat ja kanske men orken fanns inte efter bastun.. =)



Ååååh giv oss en bild på ditt misslyckande, please! =)

6 Susanne:

FS - Passade jue på att ta en sväng på stan när jag ändå var ute och promenixade... Men jag tycker inte att glassen var någon speciell höjdare tyvärr... :P



Det blev mer lyckat än vad jag trodde så bilder kommer sen... Dock ska jag justera lite mått innan det blir perfekt... :)

7 kaffehörnan:

Kunde ej slita mig från dig, e här en stund



kram

8 Susanne:

Kaffehörnan - Säg som det är att du måste se till så att jag sköter mig... ;) Kraam!

9 kaffehörnan:

Där avslöja du mig

Saknade dig lite

kram

10 Fighting Spirits:

Visst räknas glassen till gottigt! =)



Äh men jag vill ju se att du misslyckas med dina godsake ibland med, hahahahahahaaa.. Jag skadeglad, hmmmm JAAAAAAA det är jag... =)

11 Susanne:

FS - Då har jag skött mig då när det är lördag och allt... ;)



Haha ja men mycket är så lika varandra i ingredienser så man vet på ett ungefär vad som man får... Sen om det inte blir så snyggt alla gånger så är det i regel i alla fall ätbart... :P

12 Susanne:

Kaffehörnan - Har mina ljusa stunder även om jag är blondin... :D Kram!

13 Matilda:

Jaså? Jag tyckte det var alldeles lagom :) men du får köpa lite lakrits och krossa som du strör över :)



Ja vilken bra idé! För ofta är det ju så att mina favorit artiklar tar en halv evighet att hitta när jag vill läsa dem, haha. Så en strukturerad klippbok vore nog perfekt :D

14 Susanne:

Matilda - Jag får blanda ner utav mitt lakritspulver så blir det nog perfekt... Kan jue gömma sig mer inunder oxå för jag tog bara ett par skedar... :P



Du ser vad bra idéer som vi kommer på! :D Har jue bloggen annars som kom ihåg jag med mina artiklar som jag hittar... Kanske skulle copy & paste på papper oxå... ;)

15 Fighting Spirits:

Jepp helt klart godkänt för dig! =)



Nu blir det sängen förmig, helt färdig efter idag samt pollenet tar ut sin rätt med! =/

Sambon frågade om jag åkt på flunsan igen, ahhahahhaaaa.. Nopes pollenet, ge fasen i att sprid runt dittsäd överallt här fick han till svar.. Då fick jag tebax, ahaaaa är det därför inte jag kännt av säsongen än imed det är mina spermier som far runt här...

Du fattar ju vilka konversationer vi har här hemma... =)

16 Matilda:

Du och alla magiska saker. Lakrits pulver.. ekologiskt? Lakrits är en rot va...?



Haha, himla tur för mig att jag alltid tycker att du har fiffiga och kloka idéer! ;)

17 Susanne:

FS - Smakade även på chokladen och det var heller inget för mig... Men jag är jue ingen chokladlover utan mer en vanillalover... :)



Håller ställningarna ett tag till jag då... ;)

Haha ni lär jue inte ha det tråkigt hemma i alla fall... Precis som det ska vara med andra ord... Och du kan jue tala om för honom att det är del killar som är allergiska mot sin egen sperma och nyzzzer... :D

18 Susanne:

Matilda - Du har bild på det några inlägg neröver... Det är extrakt från lakritsrot så inga konstigheter i det inte... :)



Haha ja eller tur för mig oxå kanske... ;) Om inte annat så skulle man ha en ipad till sådant där...

19 Matilda:

Ja! Vad fiffigt, såg ju ut som kanel, haha. Fatta och ha det på tomtegröten, kanske vore en hit?



Haha, mest tur för dig va? ;) En ipad, men hörru! Om vi skulle ja varsin ipad så skulle vi ju stoppa den i blendern ju ;)

20 Susanne:

Matilda - Jag har faktiskt inte testat det i gröt vad jag kan komma ihåg... Kanske ska göra det i morgon då... :P



Ja annars så kör du väl över mig haha... ;) Och javisst ja man körde jue sådana i blendern... för det har vi jue sett på video... :D

21 © sarastille:

Anmäl dig till DagensBlogg hos mig och ta chansen att bli länkad på min blogg med cirka 2000 läsare! :) kram sara

22 Susanne:

sarastille - Tack det är bra ändå och nu så borde det väl heta nattens blogg... ;)

23 Amalia:

Åh, den där chokladen verkar så himla god :)

Hoppas den kommer på andra ställen än pressbyrån, det är så dyrt där!

24 Susanne:

Amalia - Den kommer säkert till fler ställen snart... Pressbyrån är dock ofta först med nyheter... Nu hade dom 2 för 20 kronor och det var inte så farligt tycker jag... 1 för 14 annars... :)

25 Lisbeth:

Springer på en gång och fort Saltlakrits hallon

Säger bra Yammi

26 Susanne:

Lisbeth - Ja iväg till Hemköp med dig för där finns den... Om nu Hemköp finns där du bor förstås... :)

27 Julia:

Är också riktigt nyfiken på dendär marängchokladen. Men det får nog bli chokladmarängbak här hemma istället =)

28 Susanne:

Julia - Ja gör man hemma så vet man jue vad man får... :) Har precis gjort en bars-sats här nu som står på kylning... :P

Kommentera här: