Grus i ögonen

 

Inte utav att jag skulle vara trött utan av att det blåste upp det i ögonen på en... Stannade till på en utav alla broarna på promenixen och spanade in islossningen... Vilket skådespel alltså för älven bara forsar fram och det knakade och brakade i massor när inflaken körde in i varandra... :)

  

Blåsten tog tag i mig så att hade inte räcket varit så hade jag nog fått mig årets första dopp haha... Om inte annat blåst omkull för jag körde ben på gymet idag efter att axlarna (endast rehab idag) gav upp när jag körde bröst... Nu får det lov att bli vila från träningen under helgen tror jag... :P

 

Har mumsat i mig kyckling som jag har marinerat med bland annat Santa Maria's orange pepper som är en utav mina favoritkryddor... Mums!! Är sugen på något med jordnötssmör så jag ska nog ta och svepa ihop lite bars tror jag... :P Men först disken annars så blir den aldrig gjord!! ;)

Kommentarer:

1 Fighting Spirits:

Islossning är ju så vackert! =)



Tur att räcket fanns där, kunde blivit ett hiskeligt kallt dop annars.



Kyckling är mumma men lite svårt att få i mig varmt nu så här blev det rökt skinka, kokt ägg och coctail tomater vilket var gott det med. =)



Mina päron bor ca 3mil från mig men de var och hämtade sin husbil för den står här på våran tomt och då var de snälla och knatade ut med vovven samtidigt till min lycka! =)



Mår riktigt jäkla dåligt idag, tycker ju att man skall bli bättre men icke.. =(

Hoppas fun light glassen hjälper senare..=P



2 kaffehörnan:

en fråga



Rör din statistikräknare på bloggen ?

Hos mig står de stilla fast jag får kommentarer

kram

3 Susanne:

FS - Naturens krafter är fanimej mäktiga alltså... :)



Hade inte hoppat i frivilligt ens om det var lika många grader som ute idag... +14... :P



Ah inte så långt undan i alla fall då... Mina är det jue gångavstånd till och det är perfekt på somrarna när min lya är en bastu... Då intar jag deras gräsmatta... ;)



Är det influensan så tar det jue tyvärr ett tag att bli bra... En kompis ligger i det och är bra risig... :( Ungefär som jag med mitt uppfuckade immunförsvar... en vanlig förkylning däckar mig i två veckor ungefär... :S

4 Susanne:

Kaffehörnan - Ja den rör på sig... Men inte för kommentarer utan antal som tittar in... :) Kraam!

5 Matilda:

jo... det är ju sant i och för sig. men ändå. en krage.. nja. jag ber på mina bara knän att hjälmen hjälper om olyckan är framme! :)



nja, jag är inte i behov av något faktiskt, hehe. men vore väl intressant att veta vad de har för coola cykelprylar :)

6 kaffehörnan:

Jag menar antalet

Lustigt med min

7 Susanne:

Matilda - Såg en bild på även kragen och den syns knappt... Är som om man skulle ha kragen uppfälld på en jacka ungefär... :)



Han tävlar jue så det finns säkert en hel del hemma i deras butik... Vunnit en hel del lopp oxå och varit på pallen flera gånger... Sitter jue och kör även hemma inne på cykel mååånga timmar... :P

8 Susanne:

Kaffehörnan - Den kanske känner av i tidsintervaller för dig... Varje kvart till exempel... :)

9 Matilda:

Hm, okej. Men hur fungerar det där om man redan har hjälm på sig då?



Jaha, men då borde jag veta vem han är! Vad heter han?

10 Fighting Spirits:

Beställde två tidningar av de md men de hittade inte de tyvär, Body och Spring men tror inte jag hade haft ork att kika på de idag ändå...



Just nu imed det är lite "svalare" inne orkar jag var uppe lite mer... 25 grader inne pga solen legat på..... Den här basilusken försöker ta slut på mina duracell batterier märker jag imed sambon börjar bli orolig med och ifrågasatte varför jag inte varit till läkaren... Han har aldrig under våra snart 7år sett mig sängliggandes i tre dgr!!!

11 Susanne:

Matilda - Det funkar nog inte med två hjälmar skulle jag tro... Så endera kraghjälmen eller oxå en "vanlig" hjälm... :)



Jag hoppas att det inte gör dom något att jag lämnar ut namnet här... Joakim Hansskog heter han och är ifrån Umeå...

12 Susanne:

FS - Aha du menar utav dina päron... Orkar du så kan du jue alltid läsa en bok annars... eller se på en film... :)



Ja här ska jag inte klaga på någon kyla längre i alla fall... Nu har jag 24+ här inne... :P Dom är nog glada på sjukhus/vårdcentral om inte alla med flunsan kommer... så smittar det inte ner fler... Jobbigt när man är mitt i det men det är bara att rida ut stormen... Hoppas gubben din klarar sig för vi vet jue hur sjuka killar kan bli... ;)



Vila nu och krya på dig!!

13 Matilda:

Hm, okej. Men då föredrar jag faktiskt vanlig hjälm tror jag, haha :)



Okej, men jag publicerar inte den kommentaren :) och nej, har ingen aning om vem han är.. men han borde vara rätt gammal? Ja, alltså inte i min ålder?

14 Susanne:

Matilda - Haha ja denna kostar jue 3000 spänn oxå så dom pengarna kan du jue lägga på nåt roligare... :)



Det står jue redan här hos mig så det gör ingenting... Han är 30+ någonstans och har inte cyklat i så många år... Höll på med bodybuilding innan... Men bråkande axel där oxå tyvärr...

15 Fighting Spirits:

Hahahhahaa, ja men nej inte får han bli smittad för då kommer han vara mer än döende.... =)

16 Susanne:

FS - Haha ja då får du göra mun mot mun metoden och återuppliva honom igen... ;)

17 Fighting Spirits:

Hahhahahahaaa, nej tack för väl när jag blir av med denna basilusk så får den banne mig hålla bora! =)

18 kaffehörnan:

Jag som gillar kyckling mums

kram

19 Susanne:

FS - Det sägs jue att man inte kan få samma bacill mer än en gång så du går nog säker... :)

20 Susanne:

Kaffehörnan - Kyckling är mumsfillibabba det... :P Kraam!

21 Malin I Form:

Vad härligt det ser ut :D

22 Susanne:

Malin i form - Ja, jag bara älskar våren! :)

23 Ida:

Mums kycklingen såg väldigt god ut :)

24 Susanne:

Ida - Jaaa det är sååå gott att variera kyckling med olika marinader och kryddningar... :)

Kommentera här: