Jag har fått svar

 
Så jag kommer att få mig hallonpulver som jag har tjatat om så... :D Facebook är bra till mycket faktiskt... Trodde aldrig att jag skulle säga det... Men nu så har jag vunnit och fått massor av saker gratis där... Rabatter och fraktfritt osv... Och framför allt svar på mina frågor!!

Hej Susanne!

Vi har dessvärre restat vår tonfisk ett kort tag pga att det varit dåligt väder i fångstområdet och man har inte kunnat gå ut och fiska. (nu kommer jag jue att överleva!! ;))

Men nu tänkte jag ställa en fråga till er innan jag tjatar på Skatteverket... När ska deklarationspappren och skatteåterbäringen komma egentligen?! Har hört många som redan har fått den och det är jue inte så långt kvar tills man ska deklarera jue... :O

Kommentarer:

1 kaffehörnan:

Jaså ingen tonfisk mja släpp ut katten

kram

2 Susanne:

Kaffehörnan - Undrar om den fångas i Japan så det är därför?! :S Kraam!

3 kaffehörnan:

Jo 3 rätters meny *ler

kram

4 Susanne:

Kaffehörnan - Nu hänger jag inte med i svängarna?! :D Kraam!

5 kaffehörnan:

Aj aja jag glömde har popcorn nu, ej haft de på några dagar. Så ikväll blir de popcorn en liten skål

6 kaffehörnan:

du skrev kom kanske från japan/kina

3 rätters meny

kram

7 Susanne:

Kaffehörnan - Här ska jjag fixa mig lite käk innan det är dax att plocka upp tvätten och sen bli en soffpotatis... :P Kraam!

8 Fighting Spirits:

Wiiiiiiiieeeeeeeee, snart blir det hallon och lakrtis fluff då! =)



Fb är bra till mkt samt bloggar men men det kan vara tvärt om med... Där av blogg byte för mig jue.... För orka med pucko folk.. =P



Skattepengarna kommer beroende på hur du deklarerar.



Via nätet så kommer pengarna fortare.

Om du har massa att fylla i så tar de längre med att få de.



Lr så som för mig förra året, de granskade mig så då fick jag mina långt in på hösten, hahahahahaa... Hade ju inget att dölja så de kunde mer än gärna granska mig. =)



Ja de är då konstigt att de vill åt de illa luktande imed deras luktsinne, men det heter ju luktsinna och inte doftsinne och fint folk säger ju att allt som luktar luktar illa, ligger det ngt i det mån tro, hahahhahaa... =P

De har rätt mkt renande körtlar så i princip efter 15sek de stoppat i sig ngn lårt kan du pussa dom men njae det vill man ju liksom inte göra ändå.... Väntar att han fått dricka vatten innan han får pussa mig på trynet efter en sådan incident men pussar i pannan kan han få när som mitt gullefjun, kärt barn har många namn... =)

9 Susanne:

Kaffehörnan - Jag tänkte jue mer på deras jordbävning och tsunamin... Eftersom det var väder så att dom inte kunde gå ut och fiska... :S Kraam!

10 kaffehörnan:

Jo

Man ska ej skoja om de, de är hemskt

kram

11 Susanne:

FS - Japp och nu har jag fått mess om paket att mitt mangopulver är på ingång... plus mina bönchips... :P



Är rätt så förskonad från dumheter men det är nog för att jag håller en väldigt låg profil... Men ibland får man jue kommentarer så man häpnar... :O



Tänkte inte så mycket på själva pengarna utan mer på dom nya pappren för att deklarera... Vill jue ha dom i tid innan det är dax att lämna in dom... Blir väl lite mer pul nu antar jag när jag har köpt lyan min... :P



Ja nu när dom varnar för den där parasiten oxå som hittats i rävar... Glömt vad den heter men väldigt smittsam till människor oxå... Så man ska jue skölja alla bär och svampar noga som man plockar i skogen...

12 Susanne:

Kaffehörnan - Nej fy sjuton vad hemskt! Bilar och hus såg jue ut som små leksaker när dom flöt iväg... :S Kraam!

13 Elin:

Har du fortfarande inte fått själva papperna eller är det något annat du menar? Men man ska ju få dem senast den 15:e april så annars får du ju ringa om du inte har fått dem innan dess.



Nej, du kan INTE mena att du vill se den filmen?! Har en kompis som också så att hon ville se den. Själv trodde jag det var ett dataspel först när jag såg reklamen eftersom det var så mycket effekter :P



Oj, tragiskt att hamna hos kronofogden pga det...

14 Ousa:

Hehe, på djuraffären finns ett märke med ren tonfisk. Enda skillnaden är att de inte är salt tillsatt. ;) kostar 6:90kr burken.



Samma burk, annat märke..ovs

15 Susanne:

Elin - Ja det är papprena som jag far efter... :D Tack då vet jag! Var rädd att dom kanske hade kommit bort på posten så jag var tvungen att prata med Skattemyndigheten...



Jovisst så såg jag den filmen och jag tyckte att den var helt okey... Gillar jue sci-fi även om det blev liiite överdrivet emellanåt i denna filmen... ;)



Man är jue för evigt stämplad när man hamnat där... Åtminstone för ett gäng år framåt när man har en betalningsanmärkning på sig... :S

16 Susanne:

Ousa - Men det är jue pefekt jue för det där saltet kan man jue vara utan... Så jag ska gå till djuraffären och köpa mig min mat händanefter haha... Dom skulle jue bara veta lixom... ;)

17 kaffehörnan:

så lycklig

Äter popcorn

kram

18 Susanne:

Kaffehörnan - Tänk om jag hade jobbat på Filmstaden än så kunde jag ha skickat dig en säck... :) Kraam!

19 Ousa:

sv:Hehe, billigt och utan salt. ;)

Jag låter dock mina katter smaska på de...haha



Mm, de där med "gå på bio". Man väljer en dålig film om man har en dejt, så får man gosas mera ;)

20 Susanne:

Ousa - Det skulle ha varit min katt det som trodde han var en hund och bara skulle äta kött... :D



Men det var jue en bra film jue... enligt mig... ;) Dom flyttade till och med till ett eget hörn... Vad är för fel på hemma?! Man hittade jue både det ena och det andra när man städade salongerna när jag jobbade där... :P

21 kaffehörnan:

Wow du är bara för go

Var på bio förra året, finns ju 3 storlekar

Jag är ju inte normal haha självklart tar jag den mega. Fick hålla den me 2 händer

Folket undra säkert, ska dom va 2 om den

Då känner dom inte mig

kram

22 Susanne:

Kaffehörnan - När vi poppade upp så gjorde vi det i stora sopsäckar... Ville folk köpa sådana till fest och så vidare så kostade dom en bit över 300 kronor... Nu om det går att göra så så kostar dom säkert mera... Jag mumsade alltid i mig en mellanhink innan reklamen var slut haha... :P Kraam!

23 Ousa:

SV//Åhh,, no. Ok, ja de finns kanske en gräns. Eller tydligen inte ;) Kan tro att du hitta massa mystiska saker. :P

24 Fighting Spirits:

Ok, det var så du menade... =)

De verkar vara sena med de i år, vi fick våra härom dagen och har precis fyllt i de och ska skicka iväg de imorgon.



Den masken ja, hua.. Kommer heller inte ihåg vad den heter. Dvärgbandmask heter den kanske, skit samma hunden kan man i alla fall vaccinera mot den.



Jag trodde du hade mango pulvret hemma..

25 Susanne:

Ousa - Haha ja man fick jue klagomål av andra besökare ibland så man fick gå in och be dom att så kallat lugna ner sig lite... ;) Sen hittade man jue kläder och diverse föremål... :P

26 Susanne:

FS - Japp det var papprena som jag var ute efter... sedlar är visserligen av papper oxå... Men jag använder jue bara mitt kreditkort jag... :)

Då behöver jag nog inte oroa mig för att det har kommit bort på posten då...



Så heter den nog ja... Skönt att djuren kan vaccineras emot den så man slipper att vara orolig för dom små liven...



Nej fluffarna som jag har gjort innan är på frusen mango... :P

27 Jenny:

Har du ingen e-legitimation? Det har jag, och jag kollade på nätet för flera veckor sedan tror jag det var =) Och idag damp pappret ner, men se då hade jag redan koll woho!

28 Susanne:

Jenny - Nej jag har jue inte det utan har alltid deklarerat med att gå ner och lämna in pappren hos Skattemyndigheten... Men det verkar jue att vara på g nu i alla fall... Blev lite fundersam för jag tyckte att så många hade fått sina papper... :)

29 Fighting Spirits:

Tänkte att men jisses vilka stora klumpar det är i de isbitarna, hon kan väl inte blandat så dåligt men nu förstår jag då om det var mango bitar i, hahahahahaaa....

30 kaffehörnan:

Popcorna gjorde susen

kram

31 Susanne:

FS - Haha allt var allt mixat till en slät massa... Men när det vart fruset så såg det ut som att det var bitar i det... Isen krackelerade på nåt vis lixom... :P

32 Susanne:

Kaffehörnan - Är du lugn och fin nu med andra ord... ;) Kraam!

33 Matilda:

Åh! Renée! Ekologiskt ska det va och så naturligt som det bara går!

34 Susanne:

Matilda - Håller fullständigt med dig! Så mycket godare både för smaklökarna och kroppen... :)

35 kaffehörnan:

Jo mycket

Hjärtat slår som de ska nu

kram

36 Susanne:

Kaffehörnan - Bra det så att jag slipper vara orolig för dig... :) Kraam!

37 Matilda:

Ja, varför stoppa i sig massa skit när man egentligen inte behöver det överhuvudtaget?! Haha :D

38 Susanne:

Matilda - Haha ja men precis! Hur urbota dumt som helst jue... Varför vara elak mot sin kropp... Kommer osökt att tänka på dom som betalar för att få cancer = rökare... :S

Kommentera här: