Satsar på fest

 

Man kanske skulle ta och gå och skaka lite rumpa?! Då får jag nog lov att försöka att hitta något annat än träningskläder i min garderob i så fall... :D Hoppas att dom nya cammobrallorna hittar hem till mig i morgon så ska dom få sig en promenix... Idag var det härliga tio plusgrader och sol... :P

 

Efter gymet så blev det restaurang Zuzibuz som bjöd på proteinvåfflor med bananfluff och frukt och bär... Mucklerna i ryggen och axlarna behövde jue ny energi efter träningen... Fick äran att låna ut mitt ena vristband idag igen... Så där gick vi med ett varsit rosa runt handleden... ;)

 

Tankade även upp med lite Pepsi Max när jag fick mig skjuts hem ifrån bion... Innan hann teaterapan vara uppe på scenen... Tyckte att dom kunde logga in på facebook åt mig så jag fick fixa min status haha... ;) Man får lov att ta sig lite friheter på sin gamla arbetsplats så det så... :D

 

Nu så blir jag en soffpotatis en stund med mina kära serier på teven... :)

Kommentarer:

1 Fighting Spirits:

Klart du ska på disco dans! =)



Gröna påsen, den ser då mest rosa ut, hahahahhaaa.. =)



Snacka om att du hade en stor skärm! =)



Vad hemskt med gamle kolegan men så sant så helt klart bästa sättat att dö på är att trilla av pinn direkt så och inte bli ngt vårdpaket..



Var filmen bra annars då?



Mmmm vilka goda våfflor, nästan så jag blir hungrig.. ;)

2 Fighting Spirits:

Mäh, jag skrev en lång komentar och fanskapet kom inte fram, orka............ muttrar här....

3 Susanne:

FS - Kan vara kul med alla satsare... Men annars så är inte krogen min grej längre... :)



Påsarna är illröda och dom är gjorda utav sockerrör... Därav Hemköps lek med ord... ;)



Ja där kan man snacka om stooor bloggmaskin... :D



Nu har dom trillat av pinn den ena efter den andra i alldeles för tidig ålder... Vad är det som händer lixom?! :S



Jag tyckte att den var bra men inte hon som var med mig... Det blev lite too much av vissa saker dock... Ska inte säga vad om du skase den...



Måste nog mumsa i mig nåt mer innan jag går och läger mig... :P

4 Susanne:

FS - Det är blogg.se som segar sig igen så man ser inte kommentarerna förrens mycket senare än dom skickas tyvärr... :P

5 kaffehörnan:

Jag kunde ej låta bli o ta sista popcorn och få en gryta, blev så sugen

kram

6 Susanne:

Kaffehörnan - Nu blir jue jag sugen på det oxå bara för att jag är hungrig... ;P Kraam!

7 Matilda:

hm. var ju finurligt att gröna påsar kunde bli rosa, hahaha! :D sjuk humor, haha!



ja, det vore ju fasiken klockrent om han skickade sakerna till dig söndermixade till ett grått pulver, haha :D

8 Susanne:

Matilda - Är precis som min lek med ord... Kanske därför att det är min gamla arbetsplats... :D



Haha det nya proteinpulvret lixom som man blir extra stark och hård utav... ;)

9 kaffehörnan:

Då satte jag ribban ikväll med poppa

känn dig nerslagen i soffan, så skalar jag fler potatis ha ha vi har ju en potatis klar redan, den är skalad men ack så mjuk o go

kram

De luktar smör

10 Susanne:

Kaffehörnan - Poppar musik gör man när man skakar rumpa... :D

Håller på och tar reda på tvätten sen igår här jag... Men du får gärna skala lite potatisar till mig med så har jag till maten i morgon... :P

Kraam!

11 kaffehörnan:

O ja de kan jag väl göra, gör ett litet kok till dig

kram

12 Susanne:

Kaffehörnan - Haha tur att det inte var ett kok stryk som jag får... ;) Kraam!

13 kaffehörnan:

Hur går de för dig

kram

14 Susanne:

Kaffehörnan - Tvätten är klar... Men hittade jue en massa kläder i sängen som jag städade ur garderoben... Måste jue ta reda på det innan jag kan nanna... :D Kraam!

15 kaffehörnan:

Nu drar jag

Gonatt

kram

16 Susanne:

Kaffehörnan - Natti natti och sov så gott! Kraam!

17 Malin I Form:

Det låter bra det!



Sv: Jo, men jag tyckte den var helt okej! Det var vissa delar som jag var lite frågande till men helt okej. Vad tyckte du?

18 lovisa:

Hej!:D du jag har tänkt att baka bröd någon dag framöver, har du ngt bra recept eller ngn bra sida där det finns nyttiga varianter av just bröd?:)

19 Ida:

Mums den andra bilden såg väldigt god ut, har alltid undra hur man gör sånna där våfflor sedan första gången jag åt de hehe :)

20 Fighting Spirits:

Hahahhaha, ja den där blogg.se.. SUCK... Man blir ju lite frustrerad när man sitter här och har skrivit en halv roman och den inte dyker upp.. =)



Ja men tur är väl att du inte jobbar kvar där då för nu kommer du få ett långt liv istället... ;)

21 Jennie:

Men GEEEEEE mej våfflorna, hehe! :D

Va har du för våffeljärn som gör såna där

belgiska våfflor??!

22 Matilda:

haha! det förvånar mig inte att du har jobbat med ordlekar ;) passar dig nog riktigt bra :D och kul måste det ju ha varit?!

23 Susanne:

Malin i form - Ja, jag tyckte oxå att den var bra... Var vissa grejer om man säger så som blev lite too much dock... :)

24 Susanne:

Lovisa - Hejsan! Har du kikat under "kost & recept" här på bloggen?! Annars så har du jue min receptsida hos Fitnessguru... Klicka bara på bilden i högermallen så kommer du dit... :)

25 Susanne:

Ida - Ja dom blir extra goda i ett sådant belgiskt våffeljärn som gör fyrkantiga tjocka våfflor... Glömde dock att sätta på crispfunktionen denna gången... Men dom vart goda ändå... :)

26 Susanne:

FS - Det måste vara hårt tryck på kvällarna vid den tiden för dom för det har varit så ett tag nu har jag märkt... Du fick jue massor av samma kommentar av mig när jag trodde det inte gick fram... :D



Ja på båda jobben oxå så det är jue faktiskt lite otäckt... Kanske tur att jag bara gick sönder i en axel utav dom... ;O

27 lovisa:

sv: tack så mkt:D ska kika!

28 Susanne:

Jennie - Det är ett belgiskt våffeljärn och dom blir så mycket godare i ett sådant... :P Glömde dock ha på crispfunktionen denna gången... Men dom gick ner ändå... :)

29 Susanne:

Matilda - Haha jag jobbade på Hemköp (där påsarna kom ifrån) och även på Filmstaden... Så lite don efter person kanske... ;) Men märker det är mycket lekande med ord i reklam nu... Kanske vore ett framtida yrke?! :)

30 Susanne:

Lovisa - Hojta till annars om du inte hittar något där så kanske jag kan hitta något åt dig... :)

31 lovisa:

sv: ja:D har du inget favoritmatbröd du vill tipsa om?:D

32 Susanne:

Lovisa - Jag äter nästan aldrig bröd... Men ett som är väldigt gott och som ligger uppe på Fitnessguru är mitt grötbröd som jag kallar det... Det måste du bara prova! :)

33 lovisa:

sv: det lät smarrigt:D ska testa det!

34 Susanne:

LOvisa - Ja gör det för det är väldigt enkelt att göra och väldigt gott... Särskilt med banan som är lite mogen i... :P

35 lovisa:

sv: ja det såg inte avancerat ut heller :D tack för tipset!

36 Homosexuell i ett heterosexuellt samhälle.:

Allt bra? :D

37 Susanne:

Lovisa - Vassego! Nej det ska vara enkelt med inte för många ingredienser och gå snabbt... :D

38 Susanne:

Långt namn - Bara bra tack... :)

39 lovisa:

sv ja absolut:D

40 Susanne:

Lovisa - Ja varken jag eller min trasiga axel orkar fippla allt för länge i köket... :)

41 josefine:

våfflorna ser riktigt goda ut :D

42 Susanne:

Josefine - Dom är supersmarriga... Och ännu godare om jag hade kommit ihåg att ha på crisp-funktionen... :)

43 Fighting Spirits:

Jag lyder din order och kurerar mig med mina tidningar... =)



Men fy böveln vad tråkigt det är att vara sjuk, så långtråkigt och så läser man alla träningsbloggar och man blir ju inte alls sugen på att träna...

Jiiiiises vilket pump det är i hjärnan på mig nu.. =P Ja jäklar när man blivit frisk! =)



Då kom du lindrigt undan med en axel imed de andra fått sätta livet som spel... ;)

44 Malin I Form:

Sv: Haha, ja men precis!

45 Susanne:

FS - Bra det... Då hinner du jue även att läsa ikapp... :)



Det är en konst att även kuna vila... Kroppen behöver det oxå annars bryts den bara ner... Har lärt mig det sen jag blev hemma efter att ha jobbat 24/7 i många år... Dumt nog så lyssnade jag inte på andra så nu tjatar jag på alla andra i min tur: Lyssna på kroppen! ;)



Är så lätt att vara efterklok... Men man måste nog gå igenom saker för att förstå... :P

46 Susanne:

Malin i form - Som dom där sakerna i lastbilen... :D Jag skriver inte för mycket eftersom det är vissa som ska se filmen...

47 Jenny:

Men åh jag vill också på gå medlemsfest ju! Har i och för sig inte varit på gymmet på evigheter med tanke på skada/sjukdom så tänk om jag missar nåt. Måste dit snart :)

48 Susanne:

Jenny - Du får kolla på nätet vad dom har för sig tills du kommer dit... Sats Karlstad är jue så bra så att dom har en egen Facebookgrupp oxå... Perfekt att kolla där annars så att man inte missar något... :)

Kommentera här: