Smal av tunn luft och kyla

 

Fett är inte bara fett. Det är det vita fettet som samlar på sig energi och gör oss feta, och det bruna fettet som i stället förbränner energi och därför gör oss smala. Länge har forskarna drömt om en metod, som kan förvandla vårt vita fett till brunt. Nu har de kanske hittat den.

Det låter för bra för att vara sant. Har man för mycket fett runt mage och höfter är allt man behöver göra att aktivera några speciella celler som förbränner det överflödiga fettet. Strax är man av med sin irriterande bilring – plågsamma joggingturer och besök i gymmet är ett minne blott.

Visionen har tills nyligen låtit som ren fantasi, men nya forskningsresultat tyder på att den kan bli verklighet. Mirakelcellerna, de så kallade bruna fett-cellerna, finns nämligen – i motsats till vad man hittills har trott – inte bara hos barn och unga utan även hos vuxna.

För den som är intresserad och vill läsa hela artikeln så klicka här!! Själv så ska jag ta och skutta in i duschen och sen blir det dundergröt följt utav promenix och gymet... En ordinary day in my life med andra ord... Vi får väl se om det kan hända något spännande på dagens äventyr... ;)

Kommentarer:

1 Fighting Spirits:

Men vad arg jag blir när jag läser sådant här!



Givetvis är det jättebra att de kommit på en metod för att omvandla det via till brunt fett men för fan måste de jämnt dra parleller med motionen och fettet för det behöver inte alls vara så att man är fet för att man inte motionerar utan kostvanorna med och varför alltid rata bort motionen det första man gör för även motion är bevisat att det är bra för välmåendet... Gah, nu fick jag hävt ur mig det jag ville tror jag... Tror jag skulle behövt åka till gymmet nu istället men har ju redan vart där jag! =)

2 Susanne:

FS - Haha lugn och fin nu!! :D



Dom drog nog paralellen för att det var förbränning av fett det var frågan om... Det får man jue genom motion... Man kan inte påverka det så mycket med mat tyvärr... Men du läste väl hela artikeln eller?! Då ser du jue att det ligger långt in i framtiden om dom ens får det att fungera på människor... :)

3 Petra:

Ok då ska leta upp det :)



Ha ha ja du jag vet inte vilket som är värst :S



Kram

4 Susanne:

Petra - Hojta till om du inte hittar det... Lättast om du går in på A-Ö än bläddrar bland alla recept... :) Kraam!

5 FS:

HAhahhahaaa, jag är lugn men det som retar mig är att det väljer att rata bort motionen alltid men den gör ju delvis att vi mår toppen bra imed endorfiner och bla blaa blaaa.... =)

6 Susanne:

FS - Bra det för du får jue tänka på pumpen nu när du är förkyld... ;) Den som skrev artikeln tänkte nog på dom som plågar sig igenom en viktnedgång... Bra skulle det nog vara för diabetiker som papsen detta... Dom får jue så kallad diabetesmage och den går inte att träna bort tyvärr... :(

7 Lisbeth:

Intressant. När jag var yngre fick jag alltid höra att jag var för smal. Åt som en åsna och har alltid gjort det. En dag var det en vis äldre herre som sa att jag nog hade ärft morfars bruna fett.

Just då var jag inte så glad vill jag säga men nu när jag får en förklaring verkar det som om jag ska vara överlycklig

Ha det bra

8 FS:

Hade faktiskt ingen aning att en diabetiker mage ej går att träna bort, där ser man man lär sig ngt nytt varje dag! =)

9 Susanne:

Lisbeth - Ja det låter jue inget fint med brunt fett för man skulle jue kunna tro att vitt skulle vara finare... :) Så klart att du ska vara glad över dom kloka orden... Är nog därför en del kan hålla sig smala även när dom blir äldre... Hormoner brukar jue ställa till en del annars... ;) Må så gott!

10 Susanne:

FS - När man har haft det så länge som papsen (han var 6 år när han fick det) så blir man insulinresistent tyvärr... En liten liknelse är dom som preppar med det så kan du se att dom har en väldigt putande mage... :S

Kommentera här: