Vaken men hjärnan sover

Om du känner dig fumlig och glömmer bort saker kan förklaringen vara att din hjärna sover trots att du är vaken...

Forskare kan ha hitta orsaken till varför vi blir fumligare och mer disträ när vi är trötta... Det kan bero på att delar utav våran hjärna kopplas ifrån om vi får för lite sömn... Vi sover fast kroppen är vaken... Ja i alla fall om vi fungerar som råttor... Forskare har publicerat sina nya rön i tidningen Nature...

  

Nu så har jag jue fått svar på varför jag är som jag är... :D Ska väcka liv i både kropp och knopp på gymet sedan... Men först en lååång spadusch och dundergröten som vanligt... Nu ska jag jue även ha flufftest på den nya äggvitan... Och smita ut i solen och promenixa får vi inte glömma!! :P

Kommentarer:

1 Fighting Spirits:

Har du lagt på x-tra vikt på gymet med i form av en vatten flaska i trötthetsyran..?... ;)



Hua, jag skulle aldrig våga göra så med en huggis, är rädd att gå runt de fast de är 5m bort... Sådan ormskräck här så det är sjuuuuukt....

2 Susanne:

FS - Haha jag ställer den alltid där... Fylld med vatten så blir det jue ett halvt kilo extra... ;)



Jag ville inte ta i dom med handskarna på för det var espingar och dom är jue lite giftiga som sagt var... :P Annars så har jag ingen ormskräck what so ever...

3 Fighting Spirits:

Nu har molnen börjat koma här med men det gör inget ska ju snart till jobbet! =)



Espngar, va e det?

4 Susanne:

FS - Gör inte mig något heller för jag ska in på gymet... Då blir det inte så varmt där inne... :P



Espingar heter huggormens bebisar... :)

5 kaffehörnan:

De fina vädret håller i sig

kram

6 Matilda:

Haha, jovisst kom det en bild på dig, en riktigt vågad bild också skulle jag nog vilja säga ;) vet i tusan om jag skulle våga lägga upp en sådan där, haha.



7 Susanne:

Kaffehörnan - Ja det är jättehärligt ute! Precis kommit hem här och ville inte gå in men var jue tvungen att mata magen... :P Kraam!

8 Susanne:

Matilda - Haha kunde bara inte låta bli... Och man ser jue inte mycket mer än en bit utav mina ben... Se vad jag hittar på nästa gång... ;)

9 kaffehörnan:

Jag ska me käka lite

kram

10 Susanne:

Kaffehörnan - Då hann jag före dig för nu så ligger det pippi i magen... :P Kraam!

11 kaffehörnan:

Du ska ju alltid va snabbast haha

Men de gör inget

kram

12 Susanne:

Kaffehörnan - Haha ja nu får du ligga i och träna lite så att du hinner ikapp... ;) Kraam!

Kommentera här: