Wellness

 


Annandag påsk är det premiär för Wellness, Aftonbladets nya livsstils­magasin. Wellness är en månadstidning om hälsa ur ett helhetsperspektiv – för kropp, själ och tanke.


Wellness är ett magasin för kvinnor 25–45 år som är intresserade av välmående i alla dess former. Innehållet är en blandning av träning, inre hälsa, mat och vikt, sex och relationer samt mode och skönhet.
Till tidningen knyts en grupp experter som ska ge läsarna vägledning på olika områden: Martin Lidberg, träning, Mia Törnblom, inre hälsa, Linn Heed, sex och relationer, Mia Troberg-Elonq, diet och Julia Klingener, trender och kostråd.
Wellness är ett månadsmagasin i skuren A4 tryckt på glättat papper. Premiärnumret är på 140 sidor, och därefter på 100 sidor. Parallellt med magasinet lanseras en sajt, där tilläggsmaterial som ljudfiler och filmklipp kommer att publiceras.

Filurar på om det är en bilaga så att man måste köpa Aftonbladet oxå?! Kommer väldigt mycket sådana här tidningar nu... Igår så fick jag hem nya tidningen Stark där för övrigt Martin Lidberg är med oxå... Sen så har jag även beställt hem en ny tidning som heter Hälsa & Fitness... :)

  

Kommentarer:

1 lisbeth:

Usch då undrar om jag måste smyga in utklädd för att köpa den är ju 55. Har provat både Må bra och Blossom men inte fastnat för någon av dom

2 Susanne:

Lisbeth - Ja det ska bli intressant och se hur alla dessa nya tidningar är... Finns jue så otroligt många nu att välja på... Hälsa ligger visst i tiden... :)

3 Fighting Spirits:

Det är väl en bilga lr? Men den måste väl för sjutan avar ute hela månaden och inte en dag tyckr man ju om den är så tjock.



Var den tidningen bra, Stark som du fick hem igår?



En fråga till, varför har du besökt andra sidan?

Det är ju bra i alla fall att du känner varmt och kallt för det hade inte varit bra annars... Så mkt som du experimenterar och dessa kalla vintrar som vart nu...

4 Susanne:

FS - Jag skulle tro att det är det... Står inget om det någonstans eller priset på den...



Bara bläddrat lite snabbt i den men den föll mig inte i smaken... Ganska så tunn tidning och mycket artiklar i den som redan har varit med i andra tidninga för länge sedan... Nu ska jag dock inte såga den innan jag har läst den... :)



Jag får nog lov att ge dig länkarna igen tror jag... Lämnar dom i inkorgen på facebook åt dig... Kylan får jag jue sådan extrem värk utav eftersom att jag känner inte i tid i händer och fötter när jag blir för kall... Ännu en grej varför jag inte tycker om vintern... Jag känner inte förrens jag ser så jag kan skära mig och känner inte smärtan förrens jag ser såret typ... Måste alltid vara med med blicken vad jag gör...

5 Fighting Spirits:

Så nu har jag läst de därlänkarns igen! =)



Jag glömmer ju av och vet du vad, nästa gång jag frågar dig så ge mig länkarna direkt istället för att sitta och skriva och få ont...



Nu har jag fått svar på mina frågor! =)



Förstår din sjuhus skräck, jag har inte den sorters skräck till dom men där emot ratar jag sjukhus för jag kommer där ifrån alltid inte ett dugg vettigare som jag gick dit för, får aldrig tillräckligt med hjälp som med mina knän som börjat krångla igen specielt det högra.... SUCK.....



Jag försöker lyssna på min kropp och tog bort vikter idag på gymmet när jag körde baksida lår för det är då det knakar i hela jäkla sens bak i knät samt sticker inne i skålen men jag har fullt friska knän säger läkeren, hell yeah och jag är svälvaste jultomten och bor i afrika! =) Ät alvedon, styrke träna och spring som aldrig förr får jag till svars från de med, ahahhahaaa.... Kan ju inte gråta heller över deras råd de ger mig.. ;)

6 Susanne:

FS - Inte lätt att komma ihåg allt mitt svammel... Kommer jue inte själv ihåg vad jag fick med i dom där inläggen... Tog jue dom största sakerna som har hänt lixom... Skummade lite på ytan kan man väl säga... :)



Ingen fara bara att fråga på...Kan jue alltid svara på facebook om jag inte vill att andra öron och ögon ska se... Lättare vore jue för armen om det fanns så man kunde prata in... :P



Man blir i regel inget klokare av att gå dit för ibland så har man mer frågor än när man gick dit... :S Fast måste säga även allt som har hänt där så har dom jue även fixat till mig så att jag kan leva...



Det är inte dina nya skor som spökar oxå nu kanske så att du får ont i knät... Man ska jue även knyta dom på ett visst sätt... Mycket kommer jue från fötterna när man får ont i knäna... Har flera kompisar sm har problem med det... och provar olika inlägg bland annat... Men leder är fan mycket problems med alltså... Vet inte hur många på gymet som drar med axelskador... :(

7 Fighting Spirits:

Mina nya skor ärde inte för de ligger på sko hyllan och väntar på att få användas, joggar ju enbart i mina löparskor för att inte slite ut de så mkt... =)



Funderar på om de kan vara mina FOS skor imed jag tycker de onda har eskalerat mer efter jagbörjat använda de.... Skit är deti alla fall... För testa att små jogga men kommer få lägga ner de längre turerna med joggandet för knät håller nog inte och hellre joggar jag 20-30min 3ggr/vecka än inget alls! =) Gbg varvet ska jag ta mig igenom om jag så ska krypa i mål, hahahahhaa men det blir mitt sista långlop och sedan tjejmilen och efter det får vi se vad knät säger.... Men lite jogg måste jag ha i mitt liv så där av acepeterar jag mitt onda knä och bättre att få jogga liiiiite än inget alls.. =)

8 Susanne:

FS - Då kan vi jue utesluta det i alla fall då nu när jag leker läkare för egen del här haha... ;)



Ja det kan det vara för då så spänner du dig nog på ett annat vis... Tror inte dom där är så bra jag även om dom blivit väldigt poppis på senare år... Själv så vinglar jag jue omkring ändå... ;)

Du får varva med att cykla så att det inte sliter på knät så och ha värmeskydd på kanske... Bra att du har teräng där du bor i alla fall så att du inte nöter på asfalt för det är jue rena döden för kroppen... :P Håller mig till powerwalk jag så slipper jag att få mer ont och typ slå mig halvt fördärvad på köpet oxå haha... Ska jue hinna med och se vart jag sätter fötterna... :D

9 Fighting Spirits:

Måste bara få ta tummen ur och köpa nya promenadskor men det får bli ett projekt längre fram, får använda mina asics till mina pw:s nu för de där fossingarna kommer jag att kasta åt fanders tror jag.... Tacka vet jag vanliga promenadkor! =)



FOS i all ära men tror knät vinglar till på ngt sätt i den imed när jag går så går jag jäkligt fort.

Känns som så att man vinglr till i vart fall och helt uteslutet är det ju ite imed sulan är ju rund i de.

10 Susanne:

FS - Jag har ett utav alla mina asics till mina promenader... Dom är helt underbara till mina fötter för hur sköna som helst och aldrig ett skavsår... Det har min bebishud fått av alla skor innan... Men alla är jue inte lika och inte fossingarna heller... :) Jaaa låt vovven gnaga på dom haha...



Det blir jue en helt annan belastning även om man inte vinglar... Är jue inte som kroppen är skapt eller som den går i vanliga fall lixom... Jag skulle definitivt slå mig halv fördärvad i sådana haha... Vilken syn!

11 Fighting Spirits:

Åh nej åh nej åh nej.... Håll du dig till dina vanliga skor! =)

Inga mer skador på dig, tack... ;)



Jo tack jycken ska få de där att tugga på så fort jag har ett par andra att promma i som är så mkt bättre! =) Och han kommer att älska dom för de gillar ju strka lukter och det har blivit ngr timmar i de där skorna för mina fötter, haahhahahaaaa..... mamma vilken ljuvlig doftskoben jag fått.... =)

12 Susanne:

FS - Haha ja jag försökte en gång med sådana med lite klack på och det slutade jue med två stycken stukade fotleder... :P Så tur i oturen att jag har så små fötter så att det inte finns high heels till mig!



Fatar inte att dom gillar alla sådana där hemska dofter... Menar dom har jue ett luktsinne som inte är av denna värld... En annan skulle jue svimma av haha... Nej ner med nosen all möjlig dynga lixom... Och den vill du pussa på... ;)

Kommentera här: