På gymet

 

Snacka lagom!!
Kom inte i svettiga kläder, träna inte i bar överkropp, torka av träningsredskapen efter användning. De flesta gym har tydliga regler för hygien och klädsel. Annat hör dock till finliret, som var man bör fästa blicken när det är en lång kö nakna kroppar till duschen – troligen inte nedanför nyckelbenen. Eller att man ska prata med måtta. Gymmet är en plats för träning i första hand. Majoriteten av besökarna vill inte få nya bästisar utan är där för att bygga muskler.

Varning: Undvik återanvändning av svettiga träningskläder, omåttligt och indiskret speglande, ingående diskussioner med träningsgrannen och att snegla för ingående på andras kroppar – i synnerhet om de är helt avklädda.
Tänk på: Träna dig själv och strunta i andra.

Ooops!! Jag som busvisslade på Sara idag... ;) Hihi dom här råden om hur man blir ett socialt geni hittade jag ute i cyberrymden nu... Kommer osökt att tänka på han som går med ett urtvättat träningslinne som det är massvis med så kallade lufthål i... Man kan nästan säga att han tränar med bar överkropp då... :P Själv så har jag jue bara söndertrampade byxor och där så ska man jue inte hålla blicken ändå så haha...

Kanske ska ta och tala om vad jag körde oxå då: Rehaben och lite styrka för axlarna, och rygg plus mage... Sen så dog jag och magen skrek efter mat... Möter en gammal arbetskompis på promenixen hem som var pratsjuk... Och jag stod nästan och studsade för jag ville bara hem!! :D
Känslan av utmattning sitter inte i musklerna utan i hjärnan... Hjärnan är en försiktig general, som säger stopp i god tid – långt innan musklerna når gränsen för sin förmåga...

Kommentarer:

1 Elin:

Va roligt att du ska titta på det. Tittade på hela direktsändningen :) (skrev om det för typ tre inlägg sen :)) och såklart är jag även med sedan länge i deras grupp ;). Hade du hört talas om det innan?

2 Susanne:

Elin - Ja, jag såg att du skrev om det... Själv så blev jag uppmärksam på det genom fejjan för ett tag sedan... Gillar jue att kolla på dans och delar av före detta Bounce med Jennie var jue med... :) Kul att du är med där!

3 jossan:

Heeeeeeeej vännen



Hur har du haft de idag? Hoppas du haft de toppen.

Klart att man håller koll på sig själv och inte på andra på gymmet;)



Ha en skön kväll gumman

Kramar

4 Susanne:

Jossan - Heeej vännen!



Haha ja jag har jue fullt sjå att hålla reda på mig själv jag... Försöker jue att få nån ordning på mig... ;) Men snart så blir jag en soffpotatis som vanligt... :P Hoppas att ni oxå har det bra och att inskolningen går bra med lillbus!



Kraaam!!

5 Fighting Spirits:

Attans också, jag som brukar gå till gymet i gårdagens joggingsuit och bara tjatta... ;)



Riktigt så illa är det inte... =)



Bårde det itne stå med i reglerna kom utan parfym för det kan sticka rätt gott i näsan om ngn med dunderparfym går förbi en, nästan så man ser små fåglar kvittra.. =P



Tycker lite synd om visa pensionärer som tränar tokfel men det är inte min plikt att säga till dom..

Jisses en gubbe idag pushdown med liten stång körde han från ovan huvud och rätt ner till hans intima delar, hahahahahaa inte en pinal rätt där men men han är nog mest där för att fördriva tiden! =) Och oj, där bröt jag visst mo en regelm så långt ner fick man inte titta... Illa när man spanar panschisarna pung, hahahahahaaa.. Tror jag måste ta ett snack med min sambo nu! ;)

6 Susanne:

FS - Jag tränar jue på dagtid och då så är det många pensionärer där... Dom har det nog mycket som socialt oxå för käkmusklerna tränas även dom flitigt... ;)



På "mitt" gym så har dom i omklädningsrummet en våning för allergiker där det är parfymförbud... Inte tänkt på hur det är ute i själva gymet dock... :P



Det är många som tränar totalt fel så stackars kroppar säger jag bara... Mest unga killar som tror att dom är starkare än vad dom är om man säger så... :D Ja ibland kan tyvärr blicken irra sig dit när dom ogenerat står och kliar sig och lägger rätt saker och ting stup i kvarten... :O Haha tänk om en annan skulle göra så!

7 Fighting Spirits:

Hahahahhaa, ja men lr hur..



Tror du vi hade chockat våra pensionärer på gymmet (jag tränar ovkså morgon/dagtid) om vi hade börjat gräva i de nedre regionerna när de gluttade på, hahahahaaa.. Stackarna kansek hade fått ståfräs...

Och vips hade vi haf ett porrgymm... ;)

8 Susanne:

FS - Ja det finns jue en hel del donnor där oxå som klär sig lite suspekt om man säger så... En del vill nog visa upp sig... ;) Inte för att jag är pryd med okey om jag slipper se det bara... Särskilt i omklädningsrummet! Är inte lagt åt det hållet... :P

9 Fighting Spirits:

Ja vissa verkar tävla vem som har snyggaste outfiten på sig på gymmet..

Lr kortaste hotpantsen, holalalalaaaaa....



Själv är jag inte så noga, går upp på gymmet, sliter av mig mina joggingbrallor och har mina röhnisch trekvarts och en funkiströja och så köttar jag och maler på strechar och går hem och vart el klaro, där hinner man inte kolla på hur brallan sitter om röva osv hahahahahaa...



Efektivt skall det vara.. =)



10 Susanne:

FS - Säger bara cameltoe så säger jag inte mera om det... ;) Det jag inte förstår är hur många orkar ha så mycket smink på sig?! Skulle svettas ihjäl... :P



Jag gillar att träna i baggy bralls och en tisha... Gillar inte när kläderna sitter åt när jag svettas... Men alla är vi olika som väl är... Tur att jag får nya bralls snart dock... :)

11 Kaffehörnan:

Med mannen är de bra

Sugen på en macka

kram

12 Susanne:

Kaffehörnan - Gör dig en makrillmacka... Det är nyttigt och gott... ;P Kraam!

13 Fighting Spirits:

ASG!!! Kametå!!! Hahahahahhahaa..



Smink på gy,et, god damn... Att man orkar, har sett det att folk har det på spiningen men alvarligt man svettas ju det börjar rinna ochu hur snyggt är det.. Lr kör de med vattenfast och hur jäkla bra nadningsförmåga har huden då.. Näää fy bubblan bättre är det att var naturell...;)

14 Susanne:

FS - Haha ja det kallas jue så för att det liknar jue det... :D



Jag har aldrig mer än mascara och kajal... inte ens till fest... Min bebishud klarar inte av en sådan där massa kladd i fejjan... :P Har jag nypermanentade fransar så målar jag mig inte till gymet... Men mina fransar är så ljusa annars så jag ser jue ut som ett lik... ;O

15 Kaffehörnan:

de var smarrigt med marmeladmacka med mjölk

kram

16 Susanne:

Kaffehörnan - Nu kommer du att vara piggelin ett tag till med det sockret... :) Kraam!

17 Kaffehörnan:

Ops de tänkte jag ej på

kram

18 Susanne:

Kaffehörnan - Fast varm mjölk sägs det jue att man sover gott på... ;) Kraam!

19 Kalle:

Hej sötnos

20 Susanne:

Kalle - Har du döpt om dig nu?! :D

Kärt barn har många namn i och för sig... ;)

21 Kalle:

Nej vad då, de är inte jag ha ha

Jaså jag kunde inte lura dig

22 Susanne:

Kalle - Haha men du lämnar jue din adress så det är jue bara att följa dina spår tebax... ;)

23 Kaffehörnan:

Du är både klok o go

Bara skojar med dig så här på kvällen

Du blir helt yr

24 Susanne:

Kaffehörnan - Undrar vad det var i den där marmeladen jag... ;) Trodde du inte va när jag är en blondin... :D *retas tebax*

25 Kaffehörnan:

sätter bommul i öronen, hör ej dig nu

26 Susanne:

Kaffehörnan - Äh stoppa in popcorn vet jag... och blunda oxå så att du inte kan läsa vad jag skriver... ;)

27 Kaffehörnan:

Man är ju nyfiken vill ju läsa vad du skriver för hyss



kram

28 Susanne:

Kaffehörnan - Ja man vet aldrig vad som jag kan hitta på för något... :D Kraam!

29 Vepe:

Måste skriva om gårdagens gymbesök då. En tjej ställer sig på löpbandet, drar upp hastigheten och ställer sig sedan på sidorna med fötterna och tittar i spegeln och fixar ordning håret i 5 minuter.

Sedan så har vi grabbarna som inte kan vara på fritidsgården längre, som kommer ner o leker o stojjar och inte gör en övning rätt. Eftersom gymmet är obevakat så räcker det med att en av fem har kort så kommer de in o kan köra.



Tur det finns MP3 så man kan lyssna på eget när man kör :)

Ha en bra dag, kram

30 Susanne:

Vepe - Ja man blir livrädd ibland för det är så många istället för att titta framåt tittar åt sidan i spegeln när dom springer... Är det fönsterrutor som gäller utomhus tro?! ;) Krash boom bang! :D

Det där är tråkigt med obevakade gym... Här i stan så satte dom upp kamera vid ingången... Men jag vet inte om det har hjälpt speciellt mycket...



Ha en fin dag du med! Kraam!

31 Kerstin:

Hej! har börjat följa din blogg. Den är verkligen jätte bra, ville säga det.

Har själv börjat gymma nu efter lång vila pga en skada som jag fick när jag tränade kampsport så det är kul att få tips osv.



Det är så många på gymmet som inte vet hur man tränar, det borde finnas mer hjälp för dom. Ibland vill jag bara gå fram och säga "nämen nu, så här ska du göra" haha, men det kan man ju inte.



Ha en fin dag!



:*

32 Susanne:

Kerstin - Hejsan! Vad kul att du tycker det och att du talar om det... :) Dras jue själv med lite skador så försöker att hitta allt jag kan om träning och hälsa så man kanske får lite nya idéer... Hoppas att din skada läker bra!



Haha ja man får lov att bita sig i tungan flera gånger... För det är nog inte alla som skulle bli så glada om man lade sig i... ;) Fast personalen när dom ser borde hojta till tycker jag...



Ha en fin dag du med! (nu ska jag kia in till dig)

Kommentera här: