Jag är väldigt vältränad

 
 
En grupp forskare från Oxford University har upptäckt att läsning är lika bra för människans hälsa som idrott. Läsning utvecklar inte bara människans intellekt utan också positivt påverkar hennes kroppsliga och psykiska hälsa. Scanning av de läsandes hjärnor har visat att det är samma ställen i hjärnan som aktiveras vid läsning, som brukar vara aktiva vid riktiga erfarenheter. Sex minuters läsning kan minska den vanliga stressnivån med två tredjedelar, vilket är mycket effektivare än musikterapi eller promenader.
 
om man får tro denna studien. :D Läsning är likställd med fitness *hmm* Men idag så lär jag inte sitta ute och läsa som igår för idag så har solen bytts ut mot regn. :P Blir till att mysa inne sen efter att jag har varit och myst hos "mina" fiskar. Det är jue nämligen dax att ta hand om dom små fossingarna igen. Och efter det så drar vi vidare till en outlet och spanar in om vi kan göra utav med lite mera pengar. ;) Blir till att ta med sig ett paraply det!! Nu dax att blöta ner mig inomhus istället = dusch!!

Kommentarer:

1 Junitjej:

Du ää ju grymt smart!!!

2 Carro:

mhmmm, jag kanske skulle börja läsa lite mer? ;)

Aaaattans! haha, jobbigt med abstinens ju ;) Men vad var det då om det inte va pepsi??

Ja, det var gött med vattenfast maskara då. hade behövt den idag med på militaryn! hahhaha, fyffaaaan vad jag svettades! Det bara rann! Men så jäkla dumt att det är svårt att tvätta bort ju, man drar typ med alla ögonfransarna :P men man får använda makeupborttagning just för vattenfast maskara, men det har jag ingen, har bara en olja som jag brukar använda istället för den vanliga ansiktsvätten funkar iaf INTE!

hoppas du hittade nåt idag på outleten!

3 Susanne:

Junitjej - Jaaa visst är jag hihi... särskilt när man läser (i) 13 timmar... ;)

4 Susanne:

Carro - Ja det är tydligen det senaste nu på träningsfronten... ;) Det var jordnötssmör, proteinpulver och fitnessnudlar... sen kommer det lite nyheter framöver oxå... :P Känner mig fortfarande trött i ögonen utav att ha försökt få bort den där mascaran haha... Gillar inte removern till sånt för tycker att man blir alldeles oljig i ögonen... Så nu så har jag en annan mascara som inte är nåt bra istället så jag får väl snällt gå och köpa mig en ny... igen! :D Och pengar sparade jag idag för hittade nada på den där outleten... så jag ligger fortfarande efter dig i shopping... ;)

5 kaffehörnan:

Jag måste testa de där med fiskarna
kram

6 Susanne:

Kaffehörnan - Ja det tycker jag att du ska göra för det är jättehärligt... :P Kraam!

7 kaffehörnan:

Har ej haft så mkt datatid, skönt o bara va
kram

8 Susanne:

Kaffehörnan - Inte jag heller för jag har varit mest på språng hela dagen... Bara bra att bara vara ibland... :) Kraam!

Kommentera här: