Mjölk lindrar träningsvärk

 


Vi dricker vatten, återhämtar oss med speciella återhämtningsdrycker. Vi har glömt mjölken, den absolut bästa återhämningen får vi där. Toppa med en banan eller keso så är du hemma.
Själv så toppar jag gärna med One Whey blandat med mjölk. Det blir lixom optimalt då!! Och ni kan jue se vilken som är min favoritsmak. ;P

En muskelskada orsakad av träning kan begränsas efter konsumtion av fem
deciliter mjölk. Det visar resultaten från en nyligen publicerad studie från England. En tidigare undersökning gjord av brittiska forskare visade att ett intag av en liter mjölk efter träning minskade risken för träningsvärk. Nu har samma forskare gjort en liknande studie som visar att det räcker med fem deciliter. Fem deciliter är en mer hanterbar mängd att dricka efter träning. Mjölk är en väldigt naturlig och billig återhämtningsdryck, säger Caroline Lutz, leg. dietist på Mjölkfrämjandet. I studien delades 24 friska män in i tre grupper. En grupp fick dricka fem deciliter mjölk efter träning, den andra gruppen fick en liter mjölk och den sista gruppen fick dricka en liter vatten.

Nu så blir det dock en dusch följt utav dundergröt med One Meal i som är mitt nya måste ha. :D Sen ut i solen och promenixa för det är redan hela 9 plusgrader ute!! Ska hämta ut min nya kamera bland annat innan det är dax för veckans trappträning. Se om jag byter ut maskiner mot maskiner på gymet en stund oxå. ;)

Ps. Sedan igår så ligger det även ett nytt recept uppe på Fitnessguru!! :P

Kommentarer:

1 Carro:

5dl mjölk på en och samma gång är ju tom mycket det ju nästan ;) haha. men då kanske man skulle börja dricka mjölk på kvällarna då!



Men så himla mysigt! Det fanns en 4H gård där jag bodde innan, inte så långt ifrån. Brukade ta söndagspromenader där bland djuren, SÅ mysigt! Älskadet det!



nice, får kolla in det receptet!



jaså, har ni SÅ varmt? Här är det regnrusk :(



2 Susanne:

Carro - Ja det sägs jue att man sover bra på (varm) mjölk... Själv så gör jag mig alltid en fluff på kvällen (kaseinprotein + sojamjölk) :P



Det finns/fanns en 4H-gård här i stan oxå... Men nu så tror jag att det är ett vandrarhem och boende för utvecklingsstörda... Här hamnar man på landet mitt i stan lixom... :)



Ja det finns jue en hel del där att välja mellan och alla är inte gjorda på protinpulver... ;)



Jg bor jue i Solstaden jag hihi... Det får jag väl äta upp att jag skrev snart tänker jag för dessa vädergudar är jue ombytliga... :P

3 Sandra:

Mjölk är kanoners ju. Absolut bra återhämtning i det.



Haha nej inte något vidare men jag har faktiskt bara blivit bakis typ tre gånger i mitt liv. Jag vet nog rätt bra var gränsen går för att slippa att må kasst :) Haha bärsrejs, dock inget dåligt pris du!



Det kan nog vara min alldeles egna DJkille :) Då får man ju stötta på lite extra! Duktigaste duon. Daughtry har jag alltid gillat. Soundet, rösten, allt!



Ja det tror jag med, det där med stora förpackningar gör det ju lättare att dricka mer än man annars skulle. Det är dock tragiskt =/ Både med alkohol och socker. Att alla beroenden blir vanligare och vanligare och att folk glömmer bort att ta hand om sig. Vi lever på 2000-talet och vi har alla möjligheter och all kunskap och lärdom för att må bättre än någonsin, ändå mår vi sämre. Que?



Kram

4 Susanne:

Sandra - Min mage tål jue inte det så jag kör med sojamjölk och hoppas på att det ger samma effekt... Tron gör allt annars... ;)



Haha kan knappt se åt sprit förens jag blir bakfull... Så jag dricker nada längre för det är inte värt det lixom... :P Det var vem som drack upp en pint fortast!



Ja han gör inte ont att titta på heller... ;) Jag menar alltså Mr D så klart... Han snurrar här hemma hos mig igen nu haha...



Ja varför är det så tro att alla bara mår sämre och sämre?! :S Menar det blir mer och mer upplyst men det verkar inte som att folk orkar att ta det till sig... Tröstar sig istället med det ena och det andra när dom formligen springer genom livet... och tyvärr inte på rätt sätt!



Kraam!!

5 Sandra:

Nej men eller hur`? Det sämsta är att de killanra tror på allvar att det funkar så. Ett nej är ett nej och hur mycket man än tjatar så blir det inte ett ja.



Det är bra, man ska ju inte få kroppen att må dåligt. Där ser man, inte fel att vinna det ju :)



Ja han är absolut snygg den mannen!



Ja jag tror med det, för få människor lever livet som de vill ha. Det kan nog vara så. Man kanske måste inse att man fakttisk kan göra något åt sitt liv! :)



Kram

6 Susanne:

Sandra - Undrar vart dom har fått det ifrån egentligen?! Kan det vara hemifrån att dom lindat mamma om lillfingret och fått vad dom velat bara att dom har tjatat nog mycket... :O



Det var rätt kul att slå en massa stora killar som trodde att jag inte hade en chans... Mina kompisar som visste bara skakade på huvudet och log... ;)



Han är lik mitt ex som även är lik Jason Statham som jag oxå tycker om att vila ögonen på... :P



Ja man behöver inte leva som man tror att alla andra gör för att det ska vara så... vilket man trivs med det eller inte... Men dom går nog hellre på slentrian för dom tror att det är tryggt istället för att börja (om) på nytt... :)



Kraam!

7 kaffehörnan:

Sitter du lugnt o skönt i soffan

Nu har jag stylat mig

kram

8 Susanne:

Kaffehörnan - Japp sitter och läser i en utav alla mina träningstidningar... :) Här blir det styling av fötterna i morgon... Kraam!

9 kaffehörnan:

de ser jag framemot

kram

10 Susanne:

Kaffehörnan - Ja det ska bli spännande! Och nya kameran följer naturligtvis med... :) Kraam!

11 kaffehörnan:

Är jag mkt busig så kan jag sprätta lite kittliga medel i haha.

kram

12 Susanne:

Kaffehörnan - Haha jag tror att det räcker och blir över med 100 hungriga fiskar... :P Kraam!

Kommentera här: