Pigg med protein

 

Forskare vid universitetet i Cambridge har visat på att protein, och inte kolhydrater manar på hjärncellerna att hålla sig vakna. Haha spelar nog ingen roll vad som jag matar mig med just nu för jag dog efter dagens benpass. Är totalt helt slut precis som min jordnötssmörsburk. :P

Matade även uteliggare med banan för jag hade inga pengar att ge han. Kan jue inte ge bort kreditkortet lixom. ;) Härligt soligt promenixväder även idag!! På gymet så körde jag även rehaben för axlarna och bröst. Men när axeln kajkade ur så fortsatte jag med ben istället.

Perfekt det när det är veckans trappträning i morgon. *nooot* Ja bara jag inte hamnar i soffan som i kväll nästan illamående så är jag nöjd. :D

Kommentarer:

1 Petra:

Tror det var bra att du gav han en banan istället för pengar. Då vet du iallafall att han fick lite näring. Man vet ju inte vart pengarna går till ;)



Ha en bra dag!!!



Kram

2 kaffehörnan:

Ja kreditkortet hade varit mumma typ haha

Kunde ni gått på lyxkrog

kram

3 Fighting Spirits:

Tycker det är bättre man ger mat till "tiggare" för annars är det lätt att de kanske handlar sprit lr annat "onyttigt protein" för pengarna så banan tycker jag var som en urbra ide trots inga mynt i plånboken. =)

4 Susanne:

Petra - Ja han blev jätteglad så jag tror att han var hungrig och banan ger jue snabb energi som sagt var... Tror att det är denna killen som det har stått om i tidningen som bor i ett litet tält i skogen... Fryser bara jag tänker på det... :P



Ha en härlig dag du med! Kraam!

5 Susanne:

Kaffehörnan - Haha inte skulle jag gå på krogen... och inte med han... Tror inte ens dom skulle släppa in han tyvärr... :S Kraam!

6 Susanne:

FS - Jag har inte använt kontanter på flera år utan jag har bara kreditkortet med mig när jag ska handla... Denna killen är jag rätt säker på skulle köpa ätbart för pengarna han får in dock... Hitlurad för jobb och bor i ett tält i skogen... :S

7 kaffehörnan:

Du hade kanske fått köpa ny skjorta och byxa till han. Nej fan jag är nte dålig, bara tagit de lugnt med bloggen

kram. Hade lite annat o göra

8 Susanne:

Kaffehörnan - Vad han skulle behöva är varma kläder som vantar och mössa bland annat... Synd nog så är jag inte rik, men hade vi haft samma storlek så kunde han fått kläder utav mig...



Aha trodde att förkylningen inte hade släppt greppet om dig än... :P



Kraam!

9 kaffehörnan:

Tack för din romantiska omtanke

Jo då jag är mer fit än vanligt haha



kram

10 Susanne:

Kaffehörnan - Romantiska?! Nu hänger jag inte med... Är du säker på att du inte har feber... ;D Kraam!

11 kaffehörnan:

Jag kände på pannan helt kall



Samma om någon säger ha en fin dag, jag säger ha en snygg dag, kör ej den vanliga stilen

kram

12 Susanne:

Kaffehörnan - Du är iskall med andra ord... ;)



Aha! Du har ett eget språk med andra ord så man får filura lite när du byter ut ord... med andra ord... :D Kraam!

13 kaffehörnan:

Japp de är jag,ok med dig ligger du nära.

Vi har så skoj ihop.



Jag är väl lite si och så än andra. Jag byter gärna ut ord, kan förstå att folk blir virriga.

Nu är det tacofredag svenska folkets rätt, de ska bli asmysigt. Jag kör aldrig taco på fredag med andra ord

Vågar tämja på gränserna i bloggen, folk ska aldrig veta vad som komma skall, de är väl de som är nyckeln med mig



kram

14 Susanne:

Kaffehörnan - Haha ja och jag som är virrig redan innan... ;) Men varför ska man vara som alla andra lixom... tänk vad tråkigt det skulle bli då... Gör jue som jag vill jag oxå och det är tvärsemot vad dom flesta gör... :D



Kraam!

15 Carro:

Åh, det lät som bra forskning ;)



Eller hur, det är alldeles för enkelt att trycka på shoppingknappen :P harkel. hehe



Fan vad gött att du tog i så mkt på passet att du "dog" ändå. haha. det är inte ofta jag gör det längre. Måste skärpa mig, mesCarro :P



hehe, kanske du får trycka på shoppingknappen på tröjan på nelly då kanske? ;)

16 kaffehörnan:

Absolut, vi är så nice heta haha

Sen jag börja med bloggen har jag kört mitt race rätt ut. Dom ångrar ju sig inte direkt, som följer mig. Alla mina tossigheter

kram

17 Susanne:

Carro - Jag älskar att läsa dessa så kallade studier som ändras lika fort som det kommer en ny diet... ;)



Mmm... ibland så får man verkligen sätta sig på händerna... :D



Ja fy farao alltså haha... Men benpass är mördarpass! Och det känns idag vill jag lova så det blir nog en fin gång i dessa trappor... :P



Läste storleksguiden på den och behöver ta large för att på plats med rygg/bröst... :O (smal modell) Så där sparade jag lite pengar till hihi...

18 Susanne:

Kaffehörnan - Ska nog ta mig en het dusch nu jag så att min arm och resten utav mig vaknar till liv... :P Kör oxå mitt eget rejs och gillar inte att bli placerad i ett fack... Mer hälsoblogg då än träningsblogg om man måste sätta en abel på den... :)



Kraam!

19 Petra:

Jaha usch ja det låter kallt minst sagt. Jag fryser bara jag tittar ut ;)

20 Susanne:

Petra - Ja fy sjutton vad skulle jag inte göra för min säng och duntäcke lixom... ;) Men tur ändå att det inte är lika kallt som dom två senaste vintrarna... :P

Kommentera här: