Ordningen är återställd

  

Så nu så ska jag promenixa till gymet för att träna och inte för att shoppa Pepsi Max haha. Mamsen var här med en laddning livets dryck åt mig och sa att nu så borde du väl klara dig till påsk i alla fall. ;)

Kvinnors hjärtan är mer ömtåliga än mäns. Och så här lite krävs det för att du skall undvika sjukdomar.
Enligt en ny studie publicerad i tidskriften Circulation kan även relativt lite fysiskt aktivitet minska risken. Sambandet är starkare för kvinnor än för män. Enligt undersökningen minskar risken för hjärtsjukdom med 20 procent om du tränar 21 minuter per dag och 28 procent om du tränar 42 minuter per dag. Jag lär slå dessa 42 minuter med råge för det är bara promenixen det. :P

Källa: Women's Health

Kommentarer:

1 Kaffehörnan:

Ja de borde de göra

Jag får ge dig i lagom mängd å du ej överdoserar

Kram

2 Susanne:

Kaffehörnan - Ja det går nog åt en liter om dagen för att jag ska piggna till... :P Kraam!

3 Carro:

Haha, din lilla pepsimissbrukare :P



Fasen, det var inte skitbilliga träningstights du! Men det kaaaaan va värt det ;P Jag har fastnat för några shorts o lite sånt nu.. iiinte bra. haha. som om jag behöver fler shorts? nej. Jag använder det aldrig knappt. haha.



Eller hur, hur tänker dem!? Bättre att köra året runt ju!

4 Susanne:

Carro - Haha ja men nån last måste man jue få ha... ;)



Nej dom är liiite väl dyra men ack så snygga... och jag tror även att dom är bra och sköna... :P Hittar massor just nu som jag vill ha men plånboken räcker inte riktigt till... Hoppas att jag får tebax på skatten!



Blir inte klok på det jag heller.... Varför inte hålla en jämn standard hela året runt än både jojo-träna och jojo-banta typ... :S

5 Junitjej:

Pepsi Max är verkligen gott, men det blir oftare Cola Light för min del. Det är min stora last här i livet, men sådana ska man väl ha också.

6 Susanne:

Junitjej - Klart att man måste få ha en last... och är det inte värre än en lightdryck så är det ingen fara tycker jag... :)

Kommentera här: