Höstlöv

 
 

Man brukar tala om vårkänslor som gör oss pirriga i kroppen. Men enligt ny tysk forskning är hösten snarare den bästa tiden att vara extra intima. Det är en forskare vid Ludvig-Mazimilians universitet i München som kommit fram till att hösten är bästa säsongen att ha sex. Då är kvinnor extra sugna på grund av ökade hormoner i kroppen. Detsamma gäller för män, som får förhöjda nivåer av det manliga könshormonet testosteron.

 

Hmm hur kommer det sig då tro?! Kan det vara för att dom förr i världen höll sig varma på det viset. :D Jag får nog lov att ta kontakta Mr Google i den här frågan. Eller är jag bara blond nu kära läsare haha. Jag vill veta varför hormonerna ökar i kroppen på hösten!! Vi går nu in i oktober och ute idag så var det hela 15 grader varmt och sol. :P Och jag fick mig ett fuckin' myggbett ute!! Inte bara jag som är dagvill tror jag. ;)

Kommentarer:

1 Sandra:

Haha spännande! Men hösten är ju faktiskt mycket mysigare än våren enligt mig iallafall så kan ju vara därför. ;D

2 Anonym:

Sandra - Ja det är jue som sagt var innemysarväder då... :P Men varför just hormonerna förhöjs är jag nyfiken på vad det beror sig på... Det kanske är för just den känslan... :)

3 Carro:

Hmmm... ja hur ligger det där till egentligen. Kan det vara att man är inne extra mycket och att det därför är större tillgång till puss&kram?
Samma här, 15 grader. Himlarns skönt, även om det är utlovat ganska regntrist väder hela veckan. Inte populärt när man vill vara ute och räjsa med vagnen.
Hoppas du har en bra start på månaden!

4 Anonym:

Carro - Ja jag undrar oxå om det är just det som höjer hormonnivåerna... eller om det är något annat... Är jue bra att dom flesta tävlingar i BB ligger på hösten nu i så fall när testo är högt...
Här regnar det idag men är lika varmt ute... Hoppas att duni klarat er undan det så du kunnat rejsa med vagnen utan blöta/lorta ner den allt för mycket... :P

Kommentera här: