Med en nypa salt

får ni lov att ta detta receptet nu för det är ännu bara ett experiment så måtten är jue inte exakta. Har testat det i flera varianter som denna med apelsin/choklad men även morot/kokos och äpple/kanel. Det började med att jag gjorde muffins på barnmat och sen trixade ihop det med mamsens morotstårta. :P Har jue flera recept som ligger och väntar på publicering på Fitnessguru's receptsida så jag tror inte att det gör något att jag lägger ut ett här. Har även redan ett där med muffins plus frosting.
 
2,5 dl mortlade havregryn
2 skopor One Meal vanilj
2 tsk bakpulver (inte på golvet som jag slängde det ;))
125 gram äggvita
1 dl sötningsmedel
1 dl juice från apelsin
1 dl fruktkött från apelsin
 
Blanda alla torra och blöta ingredienser var för sig. Blanda sedan ihop det till en smet och häll i 12 muffinsformar. Jag använder mig utav silikon så fastnar det inte och behöver heller inte att smörjas. In i ugnen med det på 175 grader i cirka en kvart. Och denna frosting är gjord på lätt kesella och Philadelphia Marabou i lika delar plus Sukrin melis. Det tas efter hur hård och söt som du vill ha den. Har du inte Marabouosten så blanda Canderel Cankao med vanlig 5%-ig Philadelphiaost.
 
Borgar detta för problem för dig nu Micke?! :D

Kommentarer:

1 DIYS:

oj! såg riktigt gott ut :D

2 Carro:

Nomnom!

Neee, men du har sagt magnesium.. och det är det jag käkar.. bland annat. hehe. får i mig lite d-vit också nu. Känns som det kan va bra.. har ju inte vart så mkt sol i år heller, som alla somrar XD

Jaha, det är axeln som ställer till dig för dig! Usch, tråkigt! Men tur du har träning och all den här bakningen att sysselsätta dig med :D

Jaha, roligt att ha träffat nån av dem!
men jag tycker som du "hur har de satt ihop gänget".. Det känns inte som de kan ha satt ihop de bästa bagarna.. verkar skumt!

3 Susanne:

Diys - Ja både gott och nyttigt!! Dom får du testa att göra... :)

4 Susanne:

Carro - Jag käkar oxå d-vitamin under vinter halvåret... det är jue även bra för immunförsvaret sägs det... Idag så är det dock sol här så jag ska ge mig ut på en långpromenix och få mig en dos... :P

Ja den värker konstant precis som när du slår i nerven i armbågen du vet... och så domnar arm och hand och spirrar... även huvudvärk emellanåt... Så det gäller att ha nån struktur på dagarna ändå med träning och receptsidan... Mitt jobb nu lixom... ;)

Tror dom har satt ihop olika personligheter bara för att det ska så kallat skapa bra teve... Har tydligen blossat upp en fight nu mellan Leila Lindholm och en utav deltagarna för hon har använt hennes recept som sina egna... :S

5 Anonym:

Åhhh.... Bff ju?! Haha :) har bara mött en person till med små fötter förut... Visst är det jobbigt att handla på barnavdelningen? :(

6 Susanne:

Diys - Haha ja precis... ;) Har ett par vänner till som har det men inte så små som mig... Blir jue billigare i och för sig på barnanvdelningen... både i pris och för att det tyvärr inte finns så mycket som man vill ha... :(

Kommentera här: