Chili och jordnötssmörsbars

 
 
Kände att jag bara var tvungen att hitta på något nytt i köket. Det ska som sagt var vara variation på mina experiment. Och enkelt och fort ska det gå. Inget recept lika långt med ingredienser som min shoppinglista. ;) Som jag för övrigt alltid lyckas glömma hemma och kommer hem med en massa annat istället. På dagens promenix blev det dock bara ett paket. :D
 
Nu då till innehållet i dessa bars: 1 dl sojamjölk (eller valfri mjölk eller vatten för den som vill hålla nere på kalorierna), 3 msk flytande honung, 3/4 dl Fitnessguru jordnötssmör, 2 dl havregryn, chilikrydda efter tycke och smak, och 6 skopor One Whey vanilj/vit choklad (kan även använda annan smak som peanut butter eller milk chocolate till exempel)
 
Blanda bara samman allt och forma till en fyrkant. Jag tar hjälp utav ett bakplåtspapper så slipper man kladda ner händerna. :P Lägg degen på pappret och vik över och tryck ihop. In i kylskåpet någon timma så att det stelnar. Sen är det bara att skära upp i lagomt stora bitar. Jag fick hop 15 stycken rätt så stora på denna satsen. Förvara dom sedan i kylskåpet.

Kommentera här: