Låter fantasin flöda

 
 
Här kommer ett utav dom nya recepten som jag har fixat och trixat med dom senaste dagarna. I morgon så får mina försökskaniner smaka på det. Så för en gångs skull så får ni se det hela först. ;)
 
One Meal mjuk pepparkaka
 
100 gram äggvita
2 dl sötningsmedel
2 msk (vanilj)honung
1 1/2 dl Milda Mat 4%
25 gram Milda Culinesse
2 skopor One Meal vanilj
2 tsk bakpulver
1/2 -1 msk pepparkakskrydda
 
Vispa äggvita och sötningsmedel fluffigt. Tillsätt honung, Milda Mat och Milda Culinesse. Rör till en jämn smet. Blanda One Meal, bakpulver och pepparkakskrydda. Rör sedan ner det. Häll smeten i en smord och bröad form. Jag använder mig utav Fitnessguru coconut oil och One Meal vanilj. Grädda kakan i mitten av ugnen på 175 grader i cirka 25 minuter. Beror jue på ugn och form. Låt kakan svalna och på med valfri frosting.
 
Här har jag använt mig av Philadelphia honung, kesella och sukrin melis.

Kommentarer:

1 kaffehörnan:

Gottigt från alla håll : )

kram

2 Susanne:

Kaffehörnan - Ja denna smakar som "riktig" pepparkaka. :P Kraam!

3 kaffehörnan:

O din goding. kram

4 Susanne:

Kaffehörnan - Haha det är inte jag utan kakan som är god. ;) Kraam!

5 Carro:

Ser gudomligt god ut :-P

6 Susanne:

Carro - Haha ja farligt god så jag var allt upp och nallade utav de i natt. ;P

7 Mattias:

Vad kakan ser god ut!

8 Susanne:

Mattias - Ja den får du lov att baka. Hur god som helst! :)

Kommentera här: