Karatepunkten

 
Är det så här man posar?! :D Världsbäst som jag är på selfies haha. Och tisha på trekvart är det nya ;) Men jag trycker både på avtryckaren och karatepunkten. Hittade en artikel om att man kan knacka sig fri (?!)
 
Det verkar nästan för bra för att vara sant. Genom att knacka på speciella punkter på kroppen kan du bli av med oro och stress. Men tekniken som är lätt att lära sig har hjälpt hundratusentals personer över hela världen.
 
Knackning som även kallas för EFT (Emotional Freedom Technique) är en självhjälpsmetod som fungerar som ett slags psykologisk akupunktur. Här i denna artikeln (och tidningen) kan ni läsa mer hur det hela går till.
 
Själv så ska jag ta och sluta knacka på dessa tangenterna och få mig min skönhetssömn. I morgon så blir det gymmet igen. :P Längtar faktiskt dit. Bättre sätt än det för att få endorfiner finns nog inte. Knock on Wood!!
 
För övrigt så gjorde jag en skitgod fruktkaka idag som jag slänger upp receptet på i morgon. Senare idag kanske jag ska ta och säga med tanke på vad klockan är. Tiden bara springer ifrån lilla mig!!

Kommentera här: