Lura ögat

 
Slate is a smart scale that connects an Android or iOS phone using bluetooth low energy, and is accurate to two decimal places of a gram. A companion Slate app analyzes serving size relative to food type, and provides calorie and nutritional information based on the results.
"Slate is like a personal dietician and uses a mobile app to provide highly personalized nutritional information ranging from calorie intake, food weight, to macronutrients such as fats, protein and carbs. Track anything you eat and get to your personal health goals faster."
 
Som ni kan se om ni klickar på länken så är den väldigt liten. Blir nog en diet i sig att väga allt för sig hihi. Som denna lilla grytan som också kan tas för större när man ser bilden. Det är en av alla mina muggkakor som jag har gjort i micron i den. Jag kör fortfarande på snabbt, enkelt och få ingredienser men ändå smaka gott. :P Blivit dåligt med recept på sistone, men vill komma på något nytt, inte bara ändra smak. Träna har jag inte varit dålig på däremot så gymmet har fått besök av mig flera gånger sen jag skrev sist. Dålig på att skriva också. ;)
 
Ben och rygg plus rehaben för axlarna har avverkats, och promenixer.

Stryp dig

 
till större muskler. Lågintensiv träning med en manschett runt de stora blodkärlen i armen eller benet – så kallad ocklusionsträning – ger samma effekt som tung styrketräning för muskelmassan och styrkan. Det visar norska rön. Studien som utfördes på kvinnor är inte den första som visar att metoden fungerar.

 

En fördel med ocklusionsträning är att man kan bygga upp musklerna utan att lederna och senorna överbelastas. Det är bra om man t.ex. rehabtränar efter en skada. Ocklusionsträning innebär att man minskar blodflödet markant till de muskler man tränar och detta ska alltså ge en bra träningseffekt.

 

Så fungerar metoden

Om man t.ex. vill träna överarmen så fäster man manschetten (man kan också använda en linda eller liknande) runt överarmen uppe vid axeln. Sedan utförs övningen med betydligt lättare vikter än vid tung styrketräning – 20-50 % av 1 RM (den vikt man orkar lyfta max en gång). Manschetten behålls på under hela övningen (även under vilan).

 
Texten är tagen från tidningen Aktiv Träning. Och bikerbootsen på bilden invigdes idag när någon tog min tvätt-tid. Och ovanpå det kastar ut mina kläder som jag hade på tork också. Var bara tvungen att blow off some steem!! :P Annars strypa kom i mitt huvud även här haha. Tror dock att jag ska testa detta på min rehab för axeln istället. ;)
 
Träning i trappor har det blivit idag annars, och även under helgen då jag har hälsat på pappa på sjukhuset. Denna donnan tar nämligen inte hissen. Sen gymmet har fått besök utav mig också där rehaben kördes för just axlarna plus biceps och triceps. Tog mig en långpromenix hem till mamma också för där så fanns det hennes köttbullar. :D

Uppkopplad

 
smart tallrik som är världens första med inbyggd wifi och bluetooth. Och som utvärderar och har full koll på vad du stoppar i dig. Den är tredelad och utrustad med 3 mini-kameror som använder en avancerad objektigenkänning samt tre viktsensorer för att identifiera allt som läggs på tallriken. Det kombinerade underlaget skickas sedan till en databas för analys. Allt detta skall ske på några sekunder och presenteras sedan i appen du installerat i din smartphone.
 
Undrar som flundran hur den ska kunna räkna ut allt som jag både rör och grötar till. :D Skulle dock vara kul att prova som med allt annat nytt. Kommer först till sommaren nästa år så perfekt för beach 2016 då eller. ;) Under tiden så harvar jag på med mina promenixer och turer in på gymmet. Har blivit i både ur och skur som sagt var. :P Nu har rehaben gjorts för axlarna igen och bröst idag och även styrka för axlarna häromdagen. Avslutade båda dagarna med lite mage.
 
Och för er som vill se vad jag matar den med så kika in på min insta: zuzibuz. Försöker variera bilderna så det inte bara är mat dock.