Träna din hjärna

 
Visste du att träning även stärker hjärnan?! All motion är bra, men på olika sätt. Som konditionsträning: det episodiska minnet förbättras, alltså förmågan att komma ihåg händelser eller ord på en lista. Och vad gör styrketräning då: jo det "föryngrar" hjärnan, stärker ditt komplexa tänkande (verkställande förmåga) och din associativa förmåga.
 
Hur allt detta hänger ihop med att jag får dom flesta utav alla mina idéer när jag är ute och går förtäljer inte historien. Kanske det att jag kommer ihåg det då. ;) På gymmet så går jag in i min bubbla men verkställer jue min träning haha. Idag så har det blivit både ock. Enda tjej var jag oxå, dom andra var nog på mellandagsrean skulle jag tro. :D
 
Och vill ni kika på mina idéer så kika in på min instagram: zuzibuz :P

Kommentera här: