How to eat better

 
Mängden fytokemikalier skjuter i höjden när vi skär eller river sönder ett salladsblad. Då detta utsöndrar dessa ämnen som en del utav sitt naturliga försvar mot yttre skador. Om vi lägger strimlade eller rivna salladsblad i en försluten behållare i kylen över natten så kan polyfenolhalten öka med femtio procent. Undrar om det funkar på mixade oxå?! Jag har nämligen dille på att göra all sköns pesto just nu. :P
 
Fytonutrienterna i bär är värmeresistenta, vilket innebär att mängden antioxidanter ökar när vi tillagar dom. Låt dina blåbär sjuda i tre minuter till en smaskig kompott för att dubbla halten utav antioxidanter. Då blir det till att kasta ner lite blåbär i gröten medans jag gör den istället för ovanpå när den är klar. Man kanske skulle köpa boken som jag provläser lite ur för mer information och tips och tricks. Man lär så länge man lever. ;) 
 
Köpte jue hem torkad vattenmelon härom dagen. Fanns även andra torkade frukter. Så nu så ska jag försöka mig på att göra det själv och se hur det går. Först ut i morgon så blir det apelsin som testas. Låg temperatur i ugnen under ex antal timmar så har jag förhoppningsvis mitt lördagsgodis redo sen. Och det ska då tydligen innehålla sextio till sjuttio procent mer polyfenoler än färska skivor. Uppdatring kommer på min insta!!
 
Ett tips: Ställ champinjoner i fönstret i en timme eller två så ökar D-vitaminhalten hundrafalt.

Det här ska bli intressant

 
Som Hollywoodskådis spelar Idris Elba ofta hårda killar. Nu ska han ta reda på om han är en på riktigt. Han har gett sig själv en extraordinär personlig utmaning: att bli professionell kickboxare på bara tolv månader. Men även med hjälp utav världens bästa tränare, kan någon utan erfarenhet bli en riktig utmanare i en av världens blodigaste sporter?!
 
Som ni ser så är det fortfande soffan som gäller här. ;) Får titta på träning istället för att utöva den. Idag så var jag dock till gymmet, men endast för att få massage. Muskelknuta nummer tre borta, och denna satt djupt så jag höll på att svimma där ett tag. :P Men det går sakta men säkert åt rätt håll. Hade även med mig ett gäng träningstidningar för har jue tid och läsa oxå nu. 

Går rätt in i hjärnan

 
Du blir snabbare i huvudet av att gå, då alla stötar mot marken skickar upp mer blod till hjärnan. Det gäller jue att stampa ordentligt då då. :D Idag så skulle det bli i vattenpussar som det regnar!! Man kanske skulle behöva dessa knäskydd ifall att om lixom. ;) Hittade dom ute på en av alla mina promenixer.
 
En promenad är bra för hälsan på många sätt och nu visar en ny studie att du stärker hjärnan för varje steg som du tar. Fotens stötar mot marken ökar blodstillförseln till hjärnan markant och det kan enligt forskarna bidra till att stärka hjärnans funktioner. Källa: New Mexico Highlands University
 
Min ischias har blivit lite bättre tack och lov. Vid senaste massagen så hittade dom en muskelknuta till. När den masserades bort så försvann mycket av värken i knät. Fortfarande kan jag inte gå normalt i trappor och att sitta för länge är inget hit när jag ska upp till stående igen. Men sakta men säkert så går det åt rätt håll!!