Årets fitnesstrend

Elektronikprylar blir årets stora fitnesstrend. Det förutspås i en amerikansk studie som genomförts bland professionella personer inom träningsbranschen. Med aktivitetsmätare, smartklockor och andra bärbara prylar kan vi mäta och analysera allt från intensiteten och distansen på träningsrundan till sömnkvalitet och stressnivå. Jag måste bara testa!!
 
Såg på vetenskapens värld för ett tag sedan och där tog dom upp bland annat dessa armband och klockor. Vissa diffar tydligen med så mycket som hela 50 procent!! :O Sen även träningsappar får sig en känga. Det som man matar in det sprids. Runkeeper och Endomondo kommunicerar var användarna befinner sig, även när de inte tränar till exempel.
 
Jag börjar dock med ett par nya träningsdojjor som visar att dom är mina. :D Promenixer har det jue blivit igen. Flera dagar med sol, men idag var hela världen inbäddad i frost. Så coolt!! Gymmet har fått besök utav mig också så biceps och triceps en dag, och axlar och mage en annan. Fick även höra att jag är vältränad flera gånger så det tackar vi för. ;)

Kommentera här: