Long time no see

 
Glöm värktabletterna när du har ont. Du får bättre resultat av att meditera, enligt forskning. I studien kunde man se en 40 procentig lindring av smärtans intensitet när personen mediterade. Effekten kunde även ses när man granskade deltagarnas hjärnaktivitet. Smärtlindrande mediciner sänker i jämförelse smärtnivåerna med endast 25 procent. Att meditera är alltså ett utmärkt alternativ, då meditation varken har några biverkningar eller leder till ett kemiskt beroende. Meditation lär oss att observera, snarare än att reagera. Därför kan man jue genom meditationsövningar sluta att streta emot smärtan, vilket intensifierar den, och istället sjunka in i den, vilket kan få den att tappa i intensitet. Lyssna på kroppen?! 
 
Undrar om det är det som jag gör när jag säger att jag "tänker bort" smärtan?! Naturbarn hihi. Men ärligt, ofta är många utav dessa så kallade studier endast sunt förnuft enligt mig. Även om man fortfarande har ont och tabletter är ett måste tyvärr. Men i morgon så är det dax för massage nummer tio. Så håll tummarna att jag blir bra snart innan jag blir bankrutt. :P Magen är i alla fall glad sedan jag mumsade i mig detta. Man får jue tänka på antiinflammatorisk mat oxå. ;) Huserar som sagt var mest på min instagram nu: zuzibuz

Ny sorts diet kanske?!

 
Har du någonsin funderat över hur mat och dryck kan se så gott ut i reklam?! Visst kan bildredigering lösa det mesta. Men det finns flera smarta trick som branschen använder sig av. Här är 10 kul (?!) knep som får maten att verka felfri. Tror att jag börjar med en systemkamera. ;)
 
Lim i flingorna, skoputsa köttet, tandpetare och kartong, hårspray på vindruvor, en rykande kopp tamponger, diskmedel i kaffet, potatismos som kulglass, raklödder som dekoration, pannkakor dränks i motorolja och deodorant på frukt och grönsaker. Jösses!!
 
Haha jag tror att jag håller mig till mina instagrambilder och äter upp maten min. :P Läste för övrigt att det kommer ett piller som kan härma motion. Vore väl något det när jag inte kan träna. Igår var det massage igen och muskelknuta sjuttioelva. *pust*

How to eat better

 
Mängden fytokemikalier skjuter i höjden när vi skär eller river sönder ett salladsblad. Då detta utsöndrar dessa ämnen som en del utav sitt naturliga försvar mot yttre skador. Om vi lägger strimlade eller rivna salladsblad i en försluten behållare i kylen över natten så kan polyfenolhalten öka med femtio procent. Undrar om det funkar på mixade oxå?! Jag har nämligen dille på att göra all sköns pesto just nu. :P
 
Fytonutrienterna i bär är värmeresistenta, vilket innebär att mängden antioxidanter ökar när vi tillagar dom. Låt dina blåbär sjuda i tre minuter till en smaskig kompott för att dubbla halten utav antioxidanter. Då blir det till att kasta ner lite blåbär i gröten medans jag gör den istället för ovanpå när den är klar. Man kanske skulle köpa boken som jag provläser lite ur för mer information och tips och tricks. Man lär så länge man lever. ;) 
 
Köpte jue hem torkad vattenmelon härom dagen. Fanns även andra torkade frukter. Så nu så ska jag försöka mig på att göra det själv och se hur det går. Först ut i morgon så blir det apelsin som testas. Låg temperatur i ugnen under ex antal timmar så har jag förhoppningsvis mitt lördagsgodis redo sen. Och det ska då tydligen innehålla sextio till sjuttio procent mer polyfenoler än färska skivor. Uppdatring kommer på min insta!!
 
Ett tips: Ställ champinjoner i fönstret i en timme eller två så ökar D-vitaminhalten hundrafalt.