On the go

 
Håll matlådan varm!! Matlådan för dig som vill ha varm mat utan att ha möjlighet att värma upp. Värm matlådan på morgonen och maten håller sig varm i upp till 4 timmar. Perfekt för utflykt och alla som jue inte har möjlighet att värma sin lunch!! *hmm* Men undrar hur maten mår efter så lång tid i värme då då?! :P Skulle varit perfekt nu annars det för nu så blir det promenix & gymet & dr fish. Och snacka om att jag kommer att vara hungrig när jag kommer hem sen. Så nu så är det helt legitimt att köpa sig bars. ;) Plus att One Meal åker jue med så klart!!

Rörelseglädje

 

Nytt ord för dagen som jag hittade i en utav alla mina träningstidningar som jag läser. Det är viktigt att hitta "sin grej" när det gäller träning - det är då som man får rörelseglädje. Och det fick jag idag utav min promenix i sol och hela fuckin' underbara 12 plusgrader!! :P

Mamsen kom med livets dryck (Pepsi Max) åt mig precis som jag var på väg ut genom dörren. Jag passade även på att hämta ut min nya kamera så nu ska instruktionsbok läsas igen - zzznark!! ;) En polare kom hit så han satte jag i arbete med att byta glödlampa och dammsugarpåse. 

Det kan lixom bo en massa spindlar där i som jag har städat upp haha. :D

Mjölk lindrar träningsvärk

 


Vi dricker vatten, återhämtar oss med speciella återhämtningsdrycker. Vi har glömt mjölken, den absolut bästa återhämningen får vi där. Toppa med en banan eller keso så är du hemma.
Själv så toppar jag gärna med One Whey blandat med mjölk. Det blir lixom optimalt då!! Och ni kan jue se vilken som är min favoritsmak. ;P

En muskelskada orsakad av träning kan begränsas efter konsumtion av fem
deciliter mjölk. Det visar resultaten från en nyligen publicerad studie från England. En tidigare undersökning gjord av brittiska forskare visade att ett intag av en liter mjölk efter träning minskade risken för träningsvärk. Nu har samma forskare gjort en liknande studie som visar att det räcker med fem deciliter. Fem deciliter är en mer hanterbar mängd att dricka efter träning. Mjölk är en väldigt naturlig och billig återhämtningsdryck, säger Caroline Lutz, leg. dietist på Mjölkfrämjandet. I studien delades 24 friska män in i tre grupper. En grupp fick dricka fem deciliter mjölk efter träning, den andra gruppen fick en liter mjölk och den sista gruppen fick dricka en liter vatten.

Nu så blir det dock en dusch följt utav dundergröt med One Meal i som är mitt nya måste ha. :D Sen ut i solen och promenixa för det är redan hela 9 plusgrader ute!! Ska hämta ut min nya kamera bland annat innan det är dax för veckans trappträning. Se om jag byter ut maskiner mot maskiner på gymet en stund oxå. ;)

Ps. Sedan igår så ligger det även ett nytt recept uppe på Fitnessguru!! :P