Minska ditt kroppsfett

 
Med akupressur kan du massera dig själv till bättre blodtillförsel till de inre organen och boosta ämnesomsättningen och tarmfunktionen. Se de fyra punkterna som du rekommenderas att massera dagligen här.
 

De fyra punkterna:

Öronen – tre gånger dagligen bör du lägga tre minuter på att massera dig själv med tre fingrar i öronen. Massagen av den här punkten boostar ämnesomsättningen och kan hjälpa dig att tappa kroppsfett. 

Ansiktet – punkten mellan din näsa och din överläpp bör du massera i fem minuter två gånger dagligen. Det verkar avstressande och hjälper dig att ha fokus på en sund kost. 

Händerna – massera dina händer i fem minuter två gånger dagligen för optimal tarmfunktion. 

Benen – det finns massor av akupressurpunkter på benen, men det finns en enda som ger effekt på hela området. Det är punkten precis under knät. Massera området två gånger dagligen för att få sunda och friska ben, som är redo för att springa eller gå promenader. 

 

Haha ja det enda som jag har tappat i vikt idag är vätska. :P Varmt både inne och ute nu. För att inte tala om vid spisen. Tror nästan att jag höll på att dö värmedöden där. Och trappträning har det jue varit idag också!!

 

Så jag gjorde mig lite glass efter maten för att kyla ner mig. :D Har varit ute på en promenix och hämtat paket från Arnold. Pengarna går jue till välgörenhet. Önskar att tullavgiften gjorde det också. 

 

Igår fick gymmet besök utav mig och i morgon så blir det outdoortraining igen. ;) Håller även på och smaktestar mig igenom alla kycklingkorvar som har kommit. Så grilltajm blir det till (pepsi) max igen.

Knock on wood

 
 I undersökningen “Seeing Red, Putting Sportswear into Context”, konstateras att utövare av boxning och brottning som bär röda kläder oftare vinner sina matcher i jämförelse med de som har blåa färger på sina kläder. Vilken tur då att jag gillar rött. Mannen gillar dock blått så i ett kuddkrig skulle väl jag vinna då då. Haha 50 kilo mot 85 kilo. ;)
 
Kom nämligen hem med två stycken nya t-shirts idag. Man kan bara inte ha för mycket träningskläder. :D Och dom var visserligen flerfärgade så i denna listan så kan jag jue ta hem alla fördelar med alla färger. Och färg har jag fått på ögonfransarna också. Skönt när man tränar och svettas. :P Nu har det bara blivit en promenix idag men det tar vi igen i morgon.
 

RÖD = Stark Offensiv Utåtriktad Välj rött för att komma framåt! Träningsmänniskor som väljer rött kommer sannolikt att ha ett mer intensivt träningspass.

BLÅ = Målmedveten Planerad Noggrann Väljer du färgen blå är du en analytiker! Träningsmänniskor som väljer blått har ofta ett noggrant träningsschema och är angelägna om att arbeta mot specifika mål och metoder, t.ex. avstånd och intervaller. De som väljer blått sägs spendera lika mycket tid på att planera sina träningspass som de faktiskt tränar.

GUL = Social Entusiastisk Positiv Träningsmänniskor som har på sig gult sägs vara de mest sociala och pratglada inom idrottsvärlden. De gillar att samla ihop vänner för att tillsammans delta i roliga lopp och utmaningar.

GRÖN = Omtänksam Tålmodig Uppmuntrande Pålitlig Letar du efter en träningspartner? Välj då en partner som är förtjust i grönt. De kommer att ge dig det stöd du behöver för att hålla dig till din träningsplan.

ORANGE = Äventyrlig Spontan Risktagande De som är klädda i orange är alltid på språng. De följer sin magkänsla och går in för sin träning med stort självförtroende. 

GRÅ = Balanserad Självgående Självständig Alltid i kontroll – träningsmänniskor som har på sig grått håller sig till sin träningsplan. De har ofta en fokuserad och målinriktad strategi som styr upplägget på deras träningspass.

SVART = Auktoritär Kraftfull Stabil Svart är förknippat med styrka och intelligens. Träningsmänniskor som bär svart är ofta ledare och gillar att ha kontroll över var och hur de utövar sin träning. Svart är den perfekta färgen för dig som leder träningsgrupper.

ROSA = Lugn Stöttande Förstående Träningsmänniskor som väljer rosa kläder bidrar med en lugnande energi och är bra att ha vid sin sida vid t.ex. längre lopp eller utmaningar eftersom de har en lugnande inverkan på nerverna.

VIT = Sansad Hoppfull Mental styrka Lugnande och hälsosamma är även de träningsmänniskor som väljer vitt. De håller garanterat lugnet genom hårda träningspass. De har en god mental förmåga som även kan smitta av sig på andra i sin omgivning.

 

Och black and blue kan man också bli. Ni skulle bara se mitt lår!! :O

Snabbare med choklad

 
En grupp engelska forskare har jue kommit fram till att mörk choklad förbättrar syreupptagningsförmågan. De som dagligen äter mörk choklad cyklar längre och förbrukar mindre syre än de som äter vit choklad eller ingen choklad alls. Den prestationsfrämjande effekten beror jue på chokladens innehåll av ämnet epicatechin, som är en antioxidant som finns i kakaobönor och som ökar produktionen av kväveoxid i kroppen.
 
Man vet inte den optimala dosen, men deltagarna i forskningsprojektet åt 40 gram choklad dagligen. Jag får väl se till att baka på det istället då då, och se till att få till måtten och inte bara höfta. ;) Här är det nämligen proteincheesecakeballs som jag ska försöka att plita ner receptet på. Det kommer från mig och mitt huvud, och undersökningen från: International Society of Sports Nutrition. Själva bakandet går väldigt snabbt dock!!
 
Proteincheesecakeballs (8 stycken)
Lätt kesella vanilj (valfri smak om så önskas)
3%-ig philadelphiaost
1 skopa kaseinprotein vanilj (valfri smak även här)
rullat i mixade mandlar (valfritt här också)
 
Lika delar kesella och ost. Mängd beror på vilket kasein ni använder. Låt det stå och svälla ett tag efter att ni har blandat ihop det. Sen rulla bollar mellan två stycken skedar. Jag tycker det är lättare än att blöta händerna med vatten. Valfritt det också givetvis. Sen rulla dom i det som ni skulle ha som botten om ni gjorde en en "vanlig" cheesecake. Låt dom stå svalt en stund. Sen är det bara att äta och njuta!! :P
 
För den som är uppmärksam så är en boll redan i min mage på bilden. :D