Stökar i köket...

och i tvättstugan... eller rättare sagt där är det stökigt! Nu har centrifugen i tvättmaskinen gett upp oxå... låg en lapp till på maskinen nu... (tre stycken nu) *S* vet inte om jag ska skratta eller gråta men jag måste jue tvätta... Så dagens träning blir till att stå å vrida ur alla kläderna! ;) Dörren ner till källaren har nån mixtrat med oxå... har väl försökt bryta sig in så nyckeln ville inte riktigt passa... *hmm* å jag som låste! Nu kommer jag väl inte in där sen... *suck*

image681

Hängde även en påse till på dörren idag... det andra påslakanssetet dök upp... Tänk om dom kunde bära hit skåpet oxå... *L* jag har i alla fall lyckats komma så långt så att jag har bärt ut den halvdöda blomman utanför dörren... Fulla håret i blad nu! Men dax för en klippning ändå... Har messat min frisör så vi får se när jag får promenixa iväg... Tillbaka till köket så länge... ;)

   

   

Maskar på väggen... tur dom inte är i maten... ;)
Min almanacka så jag har koll på vilken månad det är i alla fall... *S* har redan bläddrat fram till Augusti... det är jue det i morgon... tiden går fort! *huah*
Mitt kylskåp... funderar ärligt talat på att plocka ner alla dom där orden... *L* blir aldrig att jag får ihop några meningar där ändå...
Å så kryddhyllan då... med lite tillhörande vitaminer oxå... (kan tala om att kopparprydnaderna brukar rasa ner när grannen klampar)
Tog den sista bananen idag... får inte glömma att köpa det på macken sen när jag går å hämtar paketet... annars blir det kriiis! *S*
Denna bakgrunden känner ni nog igen... *L* det är här jag brukar plåta min mat... i dom där burkarna gömmer sig fröer av olika slag...
Blev nästan som husesyn del 3 där här...

Kommentarer:

1 Ronja:

Tråkigt när det krånglar...
Får man fråga vad du har för hyresvärd som inte fixar saker på sekunden? Tvättsugan som e så viktig!

2 Susanne:

Ronja - Tråkigt nog får det inte plats nån tvättmaskin i mitt badrum... annars skulle jag banne mig köpa mig en egen! *L*
Jag bor privat... det säger väl allt... :(

3 Ronja:

Jag har KBAB nu, borvärdskontor 50 meter från huset, så jag ska inte klaga... Det där med tvättstugan är jobbigt, det är Pråmkanalens Fastightes KB? De räknas väl som privata. Hyrde av dem förut och när tvättmaskinen gick sönder, ja, då var hyrsevärde på semester... jag har plats för tvättmaskin, har bara inte blivit av att köpa någon ännu. Måste dra in el också...

4 Susanne:

Ronja - Nej, det är en privatperson som äger kåken... nyss bytt ägare så jag vet inte ens om han har nåt företag... vet bara snubbens namn... *hmm* Men det löste sig jue så det är ingen fara... *L* annars får väl mamma besök av mig! ;)

5 Lina:

Vilken prydlig kryddhylla :o) Här hemma har vi alla kryddorna inne i ett skåp, i världen röra, haha.

6 Susanne:

Lina - Ja dom ska jue vara i mörker egentligen jue... *L* å är det en dörr för är det jue ingen som ser hur dom står... ;)

Kommentera här: