Denna gången är inte skadorna mina. . .

Se Hollywoodstjärnan Glenn Close i rollen som manipulativ superbitch. Ted Danson är hennes motståndare, en miljardär utan skrupler. Damages är det nya, mörka och kritikerhyllade rättegångsdramat som nominerats till flera Golden Globes.

Den nyutexaminerade juristen Ellen Parson (Rose Byrne) har med sina toppbetyg hela världen för sina fötter. Arbetsgivarna slåss om henne, men när hon får ett erbjudande från sin stora idol, den legendariskt tuffa toppadvokaten Patty Hewes (Glenn Close), är hennes öde beseglat. Ellen vet att hon måste ge precis allt hon har för att platsa hos sin stenhårda chef. För Patty gäller det att vinna - även om det betyder att bryta både etiska och juridiska regler, i kampen för en högre rättvisa.

Det aktuella fallet handlar om miljardären Arthur Frobisher (Ted Danson) som Patty vill stämma för att ha svindlat sina före detta anställda på deras pensioner. Men i honom får Patty en motståndare som är lika skrupelfri som hon själv. En episk maktkamp kan ta sin början där Ellen snart inser att hon inte är mer än en bricka i ett mycket större spel.

Glenn Close strålar som den kallhamrade karriäristen som aldrig tvekar . Damages är en dramatisk och mörk historia om lust och girighet. Serien har en rå och driven berättarton som kastar sig mellan dåtid och nutid, och som gjort serien till en stor kritikersuccé.

                                image2017

Ny serie som börjar på trean som ska vara väldigt bra sägs det... Ska kika på den plus Tre stora brudar... *L* Så ni kommer att få det lugnt från mig i heeela tre timmar! Jag kikar nog till er i reklamen så att ni inte hittar på nåt bus... ;) Om jag nu tar mig upp ur soffan vill säga... *S* Har fem pannkakor i magen = mätt! :P

Kommentarer:

1 Kerstin:

Ska oxå kolla in denna, men ska först undersöka hur många avsnitt den är i. Orkar inte med ytterligare en 369875-avsnittsserie a la Prisonbreak eller den där presidentens nya fru blev kidnappad, minns inte vad den hette. Storyn var kanon men serien blev 5-10 avsnitt för lång.

2 Kerstin:

Har kollat nu; 13 avsnitt. Sådär... ska ge det en chans iaf.

3 Susanne:

Kerstin - Jag hade jue bara tre kanaler innan jag... Så det är många serier som jag aldrig kommer in i för dom är alldeles i för många avsnitt... å håller på i hur många säsonger som helst... Annars skulle jag gärna vilja se på Prison Break... :)

4 Susanne:

Kerstin - Det kan nog vara alldeles lagomt det... Man tröttnar nog lätt annars tror jag... Om dom nu håller till i rättssalen ofta... *hmm*

5 Kerstin:

Vad tyckte du då? Det var tillräckligt bra för att jag skulle bli nyfiken på fortsättningen iaf.

6 Susanne:

Kerstin - Ja, jag blev oxå nyfiken på fortsättningen... *L* Tror det blir bättre å bättre för varje avsnitt när spänningen stiger...

Kommentera här: