Hick!!!

Jisses vilken hicka jag har! *S* Det här kom upp när jag sökte på hicka... Hicka beror på sammandragningar i diafragmamuskeln i mellangärdet... Undrar vem som är boven i dramat för min del?!  Dax att hålla andan kanske... eller spilla vatten...

Hicka kan du till exempel få av:

  • starkt kryddad mat.
  • alkohol.
  • att du äter eller dricker för fort.
  • att du skrattar häftigt.
  • att du andas in kall luft.
  • Genom att hålla andan en stund ökar du koldioxidhalten i blodet. Det kan få hickan att sluta.
  • Drick ett glas kallt vatten. Prova gärna att dricka från glasets bortre sida, det vill säga du doppar hakan lite lätt i vattnet.

                                 image2241

Kommentarer:

1 Zmultron:

Vad har du nu blandat i pepsin ;) själv har jag haft dille på julmust och vaniljvodka men nu banne mig blir det bara julmust! Kanske jag skulle ta patent på julmust med vaniljtwist jaaa light förstås troru om det. Minns att det fanns Coca Cola Vanilla för kanske fem år sen och den va sjukt god...men den va inte light. Ska nog maila dom om detta imorgon. BUH! man kan skrämma bort hicka så kanske grannarna kan hjälpa dig med denna ;) hahahaha Kram kram kram!

2 Susanne:

Zmultron - Ja man kan jue faktiskt fundera... *S* Julmust måste jag bara köpa mig om det finns kvar... det är så gott! Snart kommer väl påskmusten i å för sig... :P Den coca colan kommer jag ihåg... Undrar om körsbärssmak kommer till min lilla stad snart... Den är mumsfillibabba! Om jag går upp till grannen så kanske jag tappar andan av ren ilska å så går det över... ;) Just nu får dom lyssna på lite hårdrock igen... *L* Kraaaaam vännen!!!

3 Jossan:

Det är ju sviiin jobbigt att få hicka, speciellt om man jobbar och har kund tex... det kan ju tom göra ont nästan=)

4 Jossan:

Det är ju sviiin jobbigt att få hicka, speciellt om man jobbar och har kund tex... det kan ju tom göra ont nästan=)

5 Anna:

Ja, who gives a shit about mestaktiva. Det är ju ändå bara folk som spammar så varför ska man ens vilja vara där... Det är dags att blogg.se tar fram en lista där dom bloggar som faktiskt är populära är listade. Inte spamm-a-lot! Jag hatar´t!

6 Susanne:

Jossan - Nu har det äntligen gett sig! *puh* Är alldeles öm... Jag lät maten tysta munnen... ;)

7 Susanne:

Jossan - Nu tror jag att det är du som har fått hicka... *S* en gång till...

8 emelie:

bästa sättet att få boprt den är om nån utmanar en typ: "KOM IGEN DÅ! OM DU HICKAR EN GÅNG TILL FÅR DU 50 SPÄNN! KOM IGEN DÅ! HICKA DÅ! HICKA DÅ!" det blir heeeeeelt omöjligt att hicka då!! hahahah

9 Susanne:

Anna - Ja, jag blir fruktansvärt motvals när dom gör som dom gör... Å bara vägrar gå in till dom! Till exempel om man skulle skrivit nåt som min mormor har gått bort... å så står det gå in på min blogg för det och det... Då visas det ingen respekt tycker jag... Plus att man vet att dom har inte läst ett skit av det man skrivit... :(

10 Susanne:

emelie - Tänk om nån kunde ha gjort det här... *S* Då hade jag blivit rik! Å kunde ha gått å shoppat ännu mera... ;) Försvann som väl var nu när jag käkade mat förrut... *peppar peppar*

11 Kerstin:

Jag får lätt hicka efter maten, kan sen sitta i jättelänge om jag inte lyckas hålla andan tillräckligt länge. Mitt "rekord" i att hicka är 6 timmar, då mådde jag inte bra...

12 Susanne:

Kerstin - Jag drack nog Pepsi Max för fort... *L* Som väl var så höll det "bara" i sig i nån timma... Men jag kan hicka hur länge som helst ibland... Man blir jue som sagt var helt slut efteråt... :(

13 Carina:

Du hade nog skrattat för mycket *S*

14 Susanne:

Carina - Det tror jag med... *S* Kommer jue att bli jättegammal... ;)

15 Starlet:

Jag är en sån som får hicka jämt och ständigt. Och det är bara EN sak som hjälper för mig och det är att sätta mig ner på ett ställe där det är relativt tyst, blunda och andas långa djupa andetag i ca 15 sekunder. Det släpper direkt. Skönt att slippa hicka hela dagen, det gör ju ont! kraaaaam

16 Susanne:

Starlet - Jag får det oxå då å då... Å när jag väl får det så tar det 100 år känns det som innan det ger sig... *suck* Får testa din variant nästa gång det händer å se om det hjälper mig med... :) *kraaaaaam*

17 evamy:

hha dricka från glasets botre sida.. då skulle man ju få allt i knät ;) hehe
Men kanske nåt man skulle prova endå!

18 Mrs_Oom:

hihi, vad roligt att få reda på sånt här!! :D det hade jag faktiskt ingen aning om och jag har inte heller direkt tänkt på varför man hickar egentligen!! :D

Kram

19 Susanne:

evamy - Ja man får nog luta sig över diskbänken eller något sådant... *S* Kanske det distraherar en från hickandet lixom...

20 Susanne:

Mrs_Oom - Inte jag heller innan... *L* Men blev nyfiken igår när jag hickade hur länge som helst... Fanns jue en massa huskurer oxå... som att dricka ett glas med grädde till exempel! *huah*

Kommentera här: