På tal om blogg. . .

Hon är en okänd bloggare med total insyn i de unga och vackras lyxliv på Manhattan. En värld som vi andra bara kan drömma om men får ta del av tack vare de flinka bloggfingrarna.

I kväll är det äntligen Sverigepremiär för Gossip Girl - serien som blivit ett fenomen, och inte bara lockat tittare till tv-rutan utan också slagit nedladdnings- och försäljningsrekord på nätet.

Serien är baserad på Cecily von Ziegesars populära böcker med samma namn och följer några ytterst fina överklassfamiljer (ja, och en från Brooklyn) med fokus på familjernas ungdomar. Hela serien tar avstamp när ett mass-MMS sprider sig över Manhattan - Serena van der Woodsen, tjejen alla tjejer vill vara och alla killar vill ha, är tillbaka i stan... 

                  image2329

Ikväll kommer jag att bli en soffpotatis... *L* Äntligen kommer denna serien på svensk teve! (fan oxå... krock med Bones... svårt val *hmm* får köra med PIP kanske?!) Efter det är det jue till att vara med i Huvudet på Gynning... Och så godingarna i Supernatural oxå då förstås... :P

Kommentarer:

1 Carina:

Jag vet ju vad jag ska titta på, blir Gossip girl, men först blir det träning *L*

2 Susanne:

Carina - Åh jag bara älskar Bones men vill se detta oxå jue... *L* Ser inte nåt om repris på nån av dom heller... Men först blir det shopping med mamsen här... :P

3 Jesper:

kommer inte ihåg om det var det förra eller förr förra avsnittet av Bones som var skitbra! just det avsnitte var lite bättre än dom andra som varit.

4 Susanne:

Jesper - Avsnitten blir bara bättre och bättre tycker jag... Slutade inte förra som att det blir en fortsättning idag tro... *hmm* Jag och mitt minne! :D

5 Jesper:

det fortsätter nog tills dom fångar dom där gormgagonerna eller vad dom nu hette xD

6 Susanne:

Jesper - Gorgonzolan som Booth säger... *S* Jag kan fan inte missa detta programmet alltså! Har jue inget att spela in på längre... fast det finns jue dator förstås... ;)

7 Kerstin:

Neeej, inte fler program att följa! Jag får stålsätta mig så jag inte hamnar vid tv´n runt 20:00 ikväll då, jag måste få lite annat gjort oxå.

8 Susanne:

Kerstin - Det kommer mera! *S* Minst tre bra serier börjar i februari... Då kommer jag att vara totalt Lost... ;) Men tänker allt att du spelar in jag... *retas liiite*

9 Ebba:

Jaa, äntligen börjar det sändas här med!! Som jag har väntat. :D Haha. Kan dock inte bestämma mig för om jag ska spela in det och kolla på det om någon dag, eller om jag ska se det ikväll.. Hm. Har bestämt mig för att inte börja följa fler serier, men denna måste jag ju se i alla fall, hihi. =) Böckerna är ju bra!

10 Susanne:

Ebba - Vann jue en bok men har inte läst den än... *S* Köper jue massor oxå som jag inte hinner läsa heller... Tiden bara springer ifrån mig! Är nog bäst att jag tränar mera... ;) Har inte bestämt mig om jag ska se denna eller Bones än... Även den serien bygger jue på bra böcker... :)

11 Carina:

O jag ska snart iväg o träna, men idag blir det själv, annars kan jag väl inte röra mig imorgon *asg*

12 Susanne:

Carina - Kanske lika så bra det... *S* Så du inte blir liggandes i soffan ännu mera... ;)

13 Carina:

Nä man får ju se till så man får ordning på kroppen *L*

14 Susanne:

Carina - Ja både på den å knoppen... *L* Ska se till så att maggen får mat nu jag... :P

15 Josephine:

Alla tycks nämna denna gossip girl, jag är själv helt ute med detta fenomen. Kommer det från TV5? Vad handlar det ens om? Hoppas serien kommer till Finland också...typ om några år förrän det händer, men ändå:)

16 Susanne:

Josephine - Amerikansk dramaserie från 2007-08. Del 1 av 13. Gossip girl sprider nyheten att Serena van der Woodsen har återvänt till Manhattan efter en mystisk exil men hennes bästa väninna Blair Waldorf har blandade känslor inför återkomsten eftersom hon har njutit av att själv vara innefolkets drottning under Serenas frånvaro. I rollerna: Blake Lively, Leighton Meester, Chace Crawford.

Ja det är Kanal5 som visar det... Skrev jue lite vad det handlar om i inlägget... La till här nu vad dagens avsnitt handlar om... *L* Det är jue baserat på 8 eller om det är 9 böcker nu... Kommer säker till Finland oxå... Hyvä! ;)

17 Carina:

Jag hamna framför datorn o i telefon med Ingis, så jag missa, men gör inget, kan ju inte följa serier på tv pga jobbet *snyft*

18 Susanne:

Carina - Man hinner jue inte med allt som sagt... då får man jue bo i soffan... Snart dax för en tur dit igen by the way... :D Men annars är jue dom serierna bra som avsnitten är fristående lixom... Då kan man jue kika lite då å då...

19 lia Baeck:

Attans, jag glömmer alltid våra grabbar... Kan du inte ha ngn klocka åt mig så jag kommer ihåg dem:) ps tack för presenterna.. den du vet är jättekul:)... och de passade de svarta, hihi...

20 Susanne:

Lia Baeck - Jag kan jue skicka ett mess precis innan det börjar... *L* Kul att du gillade grejerna... å att det passade... Man måste jue vara fin inför grabbarna... ;)

21 Tomaselizabeth:

The spam is very bad everywhere. anyway really enjoy your site

Kommentera här: