Kvarg slash kesella

            

Nu har jag jämfört alla tre sorterna som jag brukar att köpa... *L* Ja Arlas blir inte så ofta eftersom den är så dyr... Brukar att köpa en platta Milbona från Lidl när jag är där... Som jue idag på shoppingturnén med mamsen då... Dagens "kändisspaning" blir Anna Bergli med sin kille... ;) Blev dock mörkrädd när jag såg vad en väldigt överviktig tjej lade ner i sin kundvagn... Coca Cola och energidrycker i massor... Tänk att inte vara mer rädd om sin kropp... :(

Milbona: 68 kcal/100 gram & protein 12 & kolhydrater 3,9 & fett 0,5
Ehrmann: 57 kcal/100 gram & protein 9,8 & kolhydrater 4,1 & fett 0,2
Arla: 75 kcal/100 gram & protein 13 & kolhydrater 3,5 & fett 1,0

           
           

Fick allt med mig lite annat smått och gott hem oxå... *S* Kan jue tro att jag inte ska göra annat än tugga tuggummi... Har läst en ny studie igen nu om att man håller vikten med det... :P Sen gratisprover på extra virgin olivolja... Nya semsamkakor med vaniljsmak... Hittade tyvärr inte den andra nya svarta sorten... Solglasögon för 39,90 kronor med hela 3 års garanti!! Kan jag behöva som har sönder alla mina stup i kvarten... Till sist juice från healthy people med smak av gojibär och passionsfrukt... 

           

Heavy cardio att springa i flera butiker så jag vilade benen en stund... ;)

Kommentarer:

1 liza:

nejdå det e ja jnte alls nervös för..;) ser fram emot att få träffa dig jue.. så ja tycker absolut att du ska försöka att gå o kolla på mig när ja strå på scenen..;) HOPPAS DU FÅR EN UNDERBAR HELG.. pöss

2 Susanne:

Liza - Nej för lilla jag är jue inte farlig... :D Ska verkligen bli kul att ses som sagt var! Ska prata med Kenneth så han fixar så att jag får smita ifrån då... å spana in dig... ;) Ha en helhärlig helg du med vännen!! Pöss!!



Ps. Ska jag ta med västen till Säffle åt dig?!

3 Cat:

Såna där sesamkakor är goda!! =D



Jodu, du kan använda kirbyn till allt! ;D

Till mycket iaf. =)

Den kostar endel ja.. ;D Intresserad?



Puss!! <3

4 Susanne:

Cat - Ja å allt nytt måste jue bara testas... :D



En allt i allo med andra ord... Men jag får nog lov att klara mig med min lilla dammsugare ett tag till... Nästa projekt blir jue en AC har jag tänkt mig... :P



Hur mår du idag då?! ;) Puss!! <3

5 Erika:

Du har verkligen inte legat på latsidan med shoppingen idag;)

Jag har också inhandlat kvarg (Ehrmann) idag, va tyckte du om tuggen förresten?:)

Jag tycker de va goda men några av smakerna tappade smaken snabbt...



Hoppas du får en bra kväll, för den har väll knappt börjat för dig;)



Kramar

6 Susanne:

Erika - Detta blev jue dagens träning det lixom... ;)

Har inte smakat på nåt av tuggen än... Håller på å lagar mat å bakar för fulla muggar här... Så jag har glömt bort dom... :D Hoppas att dom två med lakritssmak håller sig ett tag i alla fall... :P



Är jue bara middag här jue... ;) Ha en härlig kväll du med! Kraaam!!

7 Cat:

Precis!! =)

Ok!! ;D AC kan ju vara bra för dig att ha alltså!



Jag mår bra!! =D Nu iaf...mådde lite kasst förut, men efter en återställare blev det bra. Hehe!



Puss!! <3

8 Susanne:

Cat - Just nu är det ingen fara här som väl är... Så nu passar jag på att laga mat å baka... :P



Gott att du mår bättre i alla fall... :) Filurar på en promenix sen jag för solen lyser här... Blåser rätt bra i å för sig... Drar jue till Miami ikväll dock... ;)



Puss!! <3

9 Liza:

nej exakt.. o inte e heller e ja farlig.. haha..;) inte vad ja vet iaf...



Ja de ska verkligen bli kul efter så mkt snack här på nätet..

tja jo de kan du ju göra. men ja tänkte faktiskt köpa den nu innan ja åker.. får ju skattepngarna snart så behåll den framme så ska ja ha den så fort dem har kommit..;)



PÖSSS

10 Susanne:

Liza - Vi kanske blir farliga när vi slår oss ihop haha... ;)



Precis... Har jue träffat en å annan som man lärt känna här över bloggen... Verkligen kul för många är nog sådana som man aldrig skulle ha mött i livet annars lixom...

Aha men då ska jag fixa något bra att packa ner den i åt dig... Hör bara av dig när jag ska posta den åt dig... Det är väl snart som du ska iväg nu väl?! :)



PÖSS!!

11 Fotofix:

Hoppas du får en fortsatt trevlig lördag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

12 Susanne:

Fotofix - Det hoppas jag med... Å även att du har det... :)

Kikar in lite senare till dig...

Kommentera här: