Grillat och vitt vin

 

Haha nu så satte ni i halsen va?! Tänkte att jag måste jue lyxa till det så här på helgen... ;) Så därför så har jag även gjort en smulpaj delite... Har experimenterat fram tre varianter på den... En med mer protein, en med mer fett och en med mer kolhydrater... :P

 

Bilden är jue innan det hela åkte in i ugnen på 200 grader i cirka 15 minuter... Doftar ljuvligt!! Bättre än doften som kommer från grannen för jag tror att dom har majbrasan på balkongen... Grillar endast tändvätska tror jag som bränner vid oxå... :P

 

Promenix har det blivit och idag så kom jag ihåg deklarationen... Kors i taket!! :D Men undrar hur många andra som kommer ha något minne av denna kvällen i morgon... Mötte hur många som helst med välfyllda påsar ifrån systemet... Och en del var bra runda under fötterna redan... :O

Själv så ska jag kika på filmen The Wrestler snart... Har jue annars varit en sväng i Norge kan man jue säga och kikat på muckler under dagen... :P

Kommentarer:

1 M E R E I:

- Hoppas du får en bra valborg :)!

2 Fighting Spirits:

Hahhahaha, har du köpt fast food för en gångs skull... =P



Men jisses vilken synd det blir för dig idag imed paj med och en med fler kolhydrater???? Har du fått solsting av allt promenixande.. ;)



Jamen tänk alla dessa högtider som skall firas med alkohol vad många olyckor och dödsfall för ingenting, så synd men fattar de inte bättre så fattar de inte...



Helt rätt att fixa inomhus sysslorna när det är kassare väder...

Vi har haft sådan dundertur nu under förra och denna helg med vädret så det finns inte, nästan för varmt dck förra helgen men så gottigt att få fixat all matjord krattning utan regn.. =)

3 Susanne:

Merei- Detsamma önskar jag dig! :)

4 Susanne:

FS - Dom fick grilla kycklingfiléerna åt mig på mitt gamla jobb = Perfekt! :P



Denna är bara med protein som smultäcke så inga extra kolhydrater i den... Det enda kommer från äpplena och det är långsamma = Perfekt igen! ;)



En sak som är bra är att kommunen här inte skjuter några fyrverkerier i år... Dom tänker på alla nya djurbarn som föds... :)



Här får man jue värmeslag inne annars... Temperaturen ligger runt 25 grader hela tiden nu... Perfekt både för mig och er nu om det kommer lite regn... Så allt som ni har planterat får lite vatten... Här blåser det som sjutton nu så hoppas att inte folk lyckas med en massa bränder nu bara... :O

5 Petra:

Här händer å fötter inte mycket ;) ser film



Ja varför heter det badkruka? att det heter ngt med bad fattar jag ju men kruka? Hmmm



Kram

6 Susanne:

Petra - Ska oxå se på film snart... The Wrestler på tvåan... :)



Nu har vi något nytt att fundera på... ;) Menar vi blev jue på det klara med det att hjärnan sover haha...



Kraam!!

7 Fighting Spirits:

Bra tänkt av eran komun, jag vet ja sjuttan om de brassar på ngr fyrverkerier här.. Har inte hört ngr brak än.. =)



Bra för häcken om den får vatten fast jag vattnade den idag. Gräs har vi inte sått än men förhoppningsvis nästa helg... =)

8 Susanne:

FS - Ja det är jue ofantliga summor annars som dom bara bränner upp... Och det är jue våra skattepengar... :S Här är det livat på folk utanför istället...



Behövs jue en hel del vatten som sagt var... Kostar jue en hel del och låta vattenspridare stå på oxå... Haha tänker pengar hela tiden jag... :P

9 kaffehörnan:

Bra du ej glömde den, annars hade jag fått hälsat på dig i finkan *ler

kram o gonatt

10 Susanne:

Kaffehörnan - Nu verkar det som att jag har glömt något i alla fall... Eller är det dax för mig att gå och lägga mig och sova oxå kanske... :D Natti natti & Kraam!!

11 Fighting Spirits:

Men visst är det möe pengar som bara röks upp i raketer som staten kan sättta på ngt vettigt, ok för nyårs smälllare för barn som komunen vill bränna av men får så många kronor, rätt sjukt..



Tro det jag tänker mkt pengar med, har gjort avmed en de l det sista nu på tomten och pliser osv... Men pö om pö.... =)

Vattnet har vi gratis, bara den lilla elen som driver runt den kostar, har egen brunn som tur ät! Hade blivit en satans dyr häck med komunalt vatten.. ;)

12 Susanne:

FS - Ja elda upp pengar lixom... Som kan gå till så mycket annat bättre istället som vården till exempel... Här bränner dom jue upp för miljonbelopp och har ljusspel för lika mycket... :S



Blir så när jag inte har mycket plus att jag är solo om alla utgifter... Är jue skillnad när man är två och delar på allt... Skönt att ni har vattnet gratis för det är som sagt var inte billigt... Många bäckar små... ;)

13 ' medina.:

fin blogg, du får gärna kolla min & vara med i min '' veckans blogg :)

14 Susanne:

medina - Tack så mycket men det är bra ändå... :)

Kommentera här: