Macaroner macaroner

 

Håller på och experimenterar fram nyttiga(re) macarones... Inga mått klara än men kan jue tala om vad dom innehåller för många har frågat... Kakan över och under är mandelmjöl som jag har blandat ut med proteinpulver i vispad äggvita med sukrin + sukrin melis... Krämen emellan är helt enkelt min favoritröra just nu som består utav mixad banan, jordnötssmör och proteinpulver... Voila!! :) När jag har fått till det perfekt så kommer receptet upp här eller/och på receptsidan hos Fitnessguru...

Dagens bravader kommer sen för jag ska bli en soffpotatis med V & CM...

Kommentarer:

1 Matilda:

Är inte allt du gör nyttigt? ;) Haha.



Klockrent! Snart har vi änder som tar över vår jord.. jisses. Med proteinbröd kommer de bli stora som elefanter ;)

2 kaffehörnan:

Hej pinglan

Nu är jag på cyber, ska borsta bissingarna och nanna

kram

3 Susanne:

Matilda - Så sant så sant... Kloka ord ifrån dig igen... :D



Haha flygande elefanter! Det låter jue som alla dessa böcker och filmer jag ser på... ;) Fast vad som låter nu utanför är tut tut tut... :P

4 Susanne:

Kaffehörnan - Hej vännen!

Ser på teven jag och lär få vara vaken ett tag till... Färjestad tog SM-guld och alla åker förbi utanför här och tutar och firar... :) Kraam!

5 kaffehörnan:

Jag hoppades o trodde på dom med

kram

Då kan du stå i fönstret o njuta

6 Susanne:

Kaffehörnan - Ja det var egentligen inget snack om saken... Särskilt inte kvällens match... :) I morgon firas dom på torget... Kraam!

7 FS:

Ååååh vad gott med sådana macarones, söta saker.. Trodde inte du hade i sötningsmedel men nu när jag vet det, hahahhahhhaa min socker råtta! =)

8 Susanne:

FS - Dessa blir inte lika söta som orginalet skulle jag tro... Har jue aldrig smakat på några så jag vet jue inte... :D Jodå när jag ska få upp marängfluffet så... Plus att jag använder Cankao istället för kakao till exempel... Kollar du mina recept så hittar du allt sukrin i både det ena och det andra... ;P

9 Fighting Spirits:

Jo jag vet att du använder det men trodde inte det fanns i dessa, trodde mer att det var matigare än kakor....Fråga mig inte varför jag fick för mig det.. =)

10 Matilda:

haha, tackar! du vet, man blir ju som dem man kommenterar hos ;)



jaha.. flygande elefanter. vad sjutton ser du på tv egentligen? hahaha :D

11 Susanne:

FS - Hihi som makaroner... ;) Sorry jag kunde bara inte låta bli... Filurade annars på hur du kunde undgått att läsa det i alla mina recept... :)

12 Susanne:

Matilda - Haha så då så kommer jag att vara ute och cykla snart då... ;)



Dumbo... tecknad film... :D Nej men tänkte mer på alla övernaturliga serier som jag följer...

13 Fighting Spirits:

Du med dina ordlekr... ;) =)



Är de snabba lr långsamma, fullkorn lr vita... =P

14 Susanne:

FS - Haha ja man måste jue träna även hjärnan vettu... ;)



Kör nog för mirakel tror jag bestämt... :D

Kommentera här: