Smart

 
Enligt Einstein går tiden långsammare för ett föremål i rörelse... En ny mobilapp visar hur mycket yngre du blivit efter en promenad...

Nu finns en app som mäter den så kallade tidsdilationen... Ladda in ”Einstein's Pedometer” i en Iphone och ta en promenad... När du gått klart kan du se hur mycket som du föryngrats av att inte sitta stilla... I rask takt under en lagom lång vandringstur handlar det om så mycket som någon tusendels nanosekund... Jag måste nog gå och shoppa mig en smartphone snart tror jag haha... Fick jue pengar tebax på skatten!! ;)

Kommentarer:

1 Elin:

Ja, men så du fick dina papper nu till slut ;) och hehehe, vissa appar är verkligen roligt onödiga. Men den här borde passa mig - tjatar alltid om det där att tiden går långsammare när man är i rörelse. Synd att man inte får ha signaler på på flyplan annars hade jag gärna velat veta hur mycket yngre jag blir av att åka på semester ;P



Haha. Ja, men jag ska inte klaga på att du såg den filmen. Effekter kan vara riktigt roligt ibland :P

2 kaffehörnan:

Oj oj 20+ sen tänk ute en dag gående 10+

kram

3 Susanne:

Elin - Ja det var nog bara för att jag frågade om dem det... ;) Finns jue hur många appar som helst jue... Skulle nog vara livsfarligt för mig som är så nyfiken på allt nytt... Då måste jag jue bara kolla igenom allt jue... :D Du får väl smyga med den nu när du drar iväg på din tripp och se hur mycket yngre som du blir hihi...



Ingen fara smaken är jue som baken... Och jag hade jue svårt för Black Swan... :P

4 Susanne:

Kaffehörnan - Haha det låter nästan som att du snackar om temperaturen ute nu... ;P Kraam!

5 kaffehörnan:

Gonatt vännen

kram

6 Fighting Spirits:

Blir man smart själv med om man köper en smart phone.. ;)

De hittar då på en massa underliga appar till telefonerna, vissa är bra då...

Då har jag föryngrat mitt liv i ngr sekunder imed jag skaffade hunden... =)

7 Fighting Spirits:

Så den stelnar salmiak såsen... =( Det vill man ju inte.. Sås ska rinna.. =)

8 Petra:

Hittade receptet, så det är avskrivet å klart i min lilla receptbok ;)



Ha en bra dag!!!



Kram

9 Kaffehörnan:

Hej vännen

Mannen e på vift idag

Kram

10 Susanne:

Kaffehörnan - God morgon vännen! Jag hann smita i säng... :) Kraam!

11 Susanne:

FS - Ja man kan jue alltid hoppas på det... Men inte genom vissa av dessa appar inte... ;) Fast snart så finns det nog inte några andra att välja på... Vi får väl se vad min hand tycker om det... Kommer nog att bli en massa felringningar innan jag tränat den klart... :D

12 Susanne:

FS - Ja den stelnar på allt som är kallt... Så ha den bredvid glassen om du vill ha den rinnandes... :)

13 Susanne:

Petra - Ah vad bra! Jag tar alltid vad jag har i kylskåp och skafferi och kastar ner i den... Men basen är alltid densamma... :) Gott att ha på nyttig pizza eller pajbotten med lite riven 5%-ig ost över... :P



Kraam och ha en bra dag! Hoppas att alla är piggelina snart!

14 Susanne:

Kaffehörnan - Hej vännen!

Jag ska oxå ut på äventyr bara att jag har vaknat till liv... :) Kraam!

15 Lisbeth:

Glad jag inte har någon. Behöver inte mer att stressa upp mig för.

Är så ung i sinnet som jag vill vara.

Kan den mäta det också?

16 Susanne:

Lisbeth - Den använder tydligen telefonens gps-system till att räkna ut detta... Själv så har jag ingen smartphone... än... Finns jue snart inget annat att välja på så hoppas att min håller ett tag till... :)

Kommentera här: