Tack gode gud

 
 
för koffein!! Idag har jag gått och jäspat hela dagen tror jag. :P Undrar om det även kan göra mina ben piggare sen gårdagens benträning?! Tydligen så kan jag bränna flera kalorier i alla fall. För körde även min axelrehab och den sätter jue väl inte fart på så mycket mera än själva blodgenomströmningen. Men skam den som ger sig!!
 

En studie publicerades nyligen i International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism. Och där såg man att idrottsutövare som tog koffein före sitt träningspass brände 15 procent fler kalorier, jämfört med dem som fick placebo. Dosen som satte i gång förbränningen var 4,5 mg koffein per kilogram av kroppsvikten. 220 mg här med andra ord.

 

Japp jag har läst lite igen då. :D Och även varit på en shoppingturné. Så nu så ska det experimenteras mera!! Kanske bra då då att det är fart på förbränningen. ;) Har även varit hemma hos mina päron där grannkatten kom och tiggde beef jerky utav mig igen. Att en sådan liten kropp kan jama så högt!! Nu så blir det lite spaande i busvädret. (innemysarväder)

Kommentarer:

1 kaffehörnan:

Hej rara du
Hur har du de ikväll. kram

2 Susanne:

Kaffehörnan - Hejsan!
Bara bra med mig, även om jag är lite sen med att svara. Allt bra med dig med?! Kram!

Kommentera här: