Vilken (jogging)tur!!

 
Joggning anses enligt de flesta vara något bra, men i Burundi förbjöds joggning år 2014. President Pierre Nkurunziza ansåg att personer som joggar i grupp var en täckmantel för stadsfientlig verksamhet. Lagen är så hård att den kan leda till livstids fängelse. :O Men detta gäller bara för grupper, för individer är det fortfarande tillåtet att jogga. Väldigt weird!!
 
Vilken tur att jag bara promenixar då, och lever i Sverige. :D Fast jag har gymmat också, men även det solo. Nu har det blivit rehaben för axlarna igen plus rygg och mage. :P Ser jue ut som att vi har tur med vädret på semestern i alla fall för visar sol. Om nu stormen Gorm kan hålla sig lugn här så jag kan flyga iväg. Och länderna jag ska landa i håller sig lugna!!
 
Får väl lov att muta dom med all choklad som jag har med mig annars. ;)

Kommentarer:

1 Anonym:

Very nice

Kommentera här: