Det gäller att vara laddad

Hero kallas skosulan som omvandlar kinetisk energi till el på promenaden – tillräckligt för att ladda upp mobilen. Sulan kan producera effekten 1 W nominellt, och vid toppar 10 till 15 W, vid spänningen 9 V. I sulan finns även batterier för lagring med kapaciteten 4Wh. Så det krävs alltså fyra timmars promenad för att ladda batteriet. På ovansidan av skon finns en anslutningskontakt för usb. Undrar om dom kommer i barnstorlek?! :D
 
Då går det jue att hålla kontakten med mannen på mina promenixer. :P Undrar just hur många timmar 2500 km skulle ta om jag skulle vandra till han?! Tycker inte vi gör annat än att laddar dessa telefoner när vi pratar med varandra under dagarna. Nu så är min gamla på väg till Frankrike för vidare transport till Tunisien. Vi sliter nämligen ut dom också. Tror att vi är inne på tredje var eller något sånt nu på två år. Måste gå hett till haha.
 
Nu däremot så ska jag ta och hoppa i säng för att ladda mina batterier. Och så ska det sägas god natt så klart. Och det har blivit mer träning än promenixer. Idag till och med så att det blev blodvite inne på gymmet. ;) I morgon så är det nog dags för outdoortraining igen. Har sett häftiga brallor för det, men dom kostar alldeles för mycket tyvärr. Och håll ut ni som väntar på mer recept. Får köra raw tror jag. Är så varmt här inne!!

Kommentera här: