Elektrisk näring

 

Jordens yta är ”levande” med en obegränsad källa av fria elektroner. Ta hjärtat eller nervsystemet som exempel. Energin från Jorden verkar också reducera kronisk inflammation, ansett som den primära orsaken till de flesta ”moderna” sjukdomar. Jordens yta har en mycket svag elektrisk laddning som pulserar med olika frekvenser som styr naturens rytmer och djurens och människans biologiska klockor. Jordens yta innehåller också obegränsade mängder negativt laddade fria elektroner, det vill säga de elektronerna är inte bundna till några partiklar utan vandrar fritt i utrymmet mellan atomerna. Jorden laddas kontinuerligt med dessa fria elektroner genom åskväder, solvindar, jonosfärvindar och jordens egna inre processer. Man uppskattar att globalt sker det mellan 1000-2000 åskväder samtidigt som laddar ur med upp till 5000 blixtar i minuten. Elektroner är de minsta partiklarna som har en elektrisk laddning. Dessa fria elektroner absorberas av växterna och döps då om till antioxidanter. När vi sen äter växterna frigörs överskottet av fria elektroner i kroppen och hjälper till att neutralisera fria radikaler.

 

Earthing, som även kallas grounding eller jordning, bygger på teorin att våra kroppar svarar på elektriska impulser från jorden – ”elektrisk näring” – ett obegränsat antal elektroner som ger jorden en negativ laddning. Denna gynnar allt djur- och växtliv och är ”vår planets allra effektivaste medicin”. Genom att gå runt barfota eller på andra sätt koppla ihop sin kropp – utan mellanhöljen – med jorden kan vi dra nytta av denna energikälla precis som våra förfäder en gång gjorde.  

 

Så med andra ord av med stövlarna, och äta det gröna också kanske. Om inte annat så finns det jue mycket utav maskar, skalbaggar, snäckor och tusenfotingar. Det är jue den nya proteinkällan har jag läst. Och ja jag har läst detta i en av alla träningstidningar som jag läser. Ni får lov att ta mig och min ironi med en nypa salt. :D Tränar inte bara min hjärna med all denna läsning. Har allt varit till gymmet också plus mina promenixer. Och check up på synen, tänderna och brösten. Allt tipp topp utan barfota!! ;)

Kommentera här: