Mask i magen

 
Drömmen om att lyckas gå ned i vikt har genom åren fått människor att falla för mer eller mindre uppfinningsrika bantningskurer. Hör på den här!!
 
I början utav 1900-talet så kunde man köpa kapslar med ”rengjord binnikemask”. Tanken var att masken skulle ligga i tarmarna och snylta på maten. Än idag finns det enstaka desperata personer som använder metoden. 2013 rapporterade medier om en kvinna från Iowa, USA, som fick uppsöka sjukhus efter att ha ätit en binnikemask som hon köpt på nätet. :O Binnikemaskar kan bli upp till 6 m långa och leva i tarmarna i åratal. Det kan leda till undernäring, och i värsta fall orsaka dödsfall.
 
Man kunde annars tro att jag har mask i magen som är hungrig dygnet runt. :D Denna sallad uppmärksammades utav företaget Dole för att jag använder mig utav deras babyspenat. Rätt kul hur många som får upp ögonen på en på instagram (zuzibuz). Så kika in vetja!! ;)
 
Promenader har jag fixat nu, och gymmet kikar jag in på till veckan!! :P

Kommentera här: